2 Nisan 2020 Perşembe

Paulo Coelho ve Simyacı Hakkında

                                             

Öncelikle,Paulo Coelho’nun benim için çok başarılı ve önemli bir yazar olduğunu belirtmek isterim. Gerek eserlerinde gerek karakterinde onun ne kadar güçlü ve etkileyici bir sanatçı olduğunu görebiliyoruz.Aynı zamanda birçok eseriyle , Simyacı başta olmak üzere , büyük kitlelere ulaştı ve onları kendine hayran bıraktı.
Peki Coelho’nun bu üne kavuşmasının sebebi nedir? İnsanların Coelho ve eserleri hakkında düşüncelerini kapsayan küçük çaplı bir araştırma yaptım ve bu araştırmanın sonucunda birçok insanın bu soruya cevap aradıklarını gördüm.Bu ünün haksız olduğunu düşünenler de var düşünmeyenler de. Ben bu ünün haklı olduğunu düşünenlerdenim. Çünkü Coelho’nun eserlerinde, alt metinde aktarmak istediği birçok değerli mesaj var. Genellikle bu mesaj yaşamın amacını ve dünyanın keşfedilmesini konu edinir. Coelho, çok çağdaş,yardımsever, sanatçı  ve özgür ruhlu bir yazar.İnsanların düşünce ve inançlarına saygılı ve bunları keşfetmeye de gerçekten merak besliyor. Eserlerinde farklı kültürel ve dini motiflere rastlayabiliyoruz ve bu da bize bir kitapla birçok kültürü tanıma fırsatı sunuyor.
Coelho, kendini gerçekten alanında geliştirmiş sanatçılardan.


Coelho'dan bu kadar bahsetmişken Simyacı kitabını yorumlamamak olmaz. Simyacı, Endülüslü bir çoban olan Santiago'nun  kalbinin sesini dinleyerek rüyasında gördüğü Mısır Piramitleri'ne olan yolculuğunu anlatıyor. Santiago'nun yolculuğu sırasında çektiği sıkıntılar ve üstesinden gelmeye çalıştığı zorluklardan çok şey öğreniyoruz aslında. Yakınımızda olduğunu, ona kolayca ulaşabileceğimizi düşündüğümüz şeylerin aslında hayatta elde etmesi zor olan şeyler olduğunu bu kitap bize ana mesaj olarak vermeye çalışıyor.Ve bence gayet de güzel veriyor. Kitabı okurken Coelho'nun üslubunun akıcılığını vez ustalığını görebiliyoruz ve bu da keyifli bir okuma sağlıyor.


 Açıkçası, Coelho'nun Simyacı kitabıyla ufkumu açtığını söyleyebilirim. Yazımı sonlandırmadan önce bu kitaptan bir alıntı yapmak istiyorum.


‘Bir şeyi gerçekten istersen, onu gerçekleştirmek için bütün evren senin için işbirliği yapar.’



11 yorum:

  1. aramıza hoşgeldiiin. işallah hep bizimle olursun kii. bizim ilkay da gördüm yorumunuu. simyacı yı seviyom ben deee. bir iki kitabını daha okudum ama onlar eh işte. simyacı ise artık bir klasik olduuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, simyacı gerçekten çok güzel. İnşallah hep buralarda ve sizinleyim <3 Bloguma vakit ayırıp şans tanıdığın için teşekkür ederim :)

      Sil
    2. heey tabisi deee arkadaş getircem sana zateen. sen de bak ilkayın veya benim blogumdan istediğin arkadaşlara gidebilirsiin. hatta bak son yazıma bi bak. istersen sen de yaz yaniii :) üye olmadan okuyom blogları ama iyi okurum. istersen sen de işte hemen çevremizde olursun kiii.

      Sil
    3. Çok naziksin,çok teşekkür ederim <3 Vakit ayırdığın için teşekkür ederim:)

      Sil
    4. Mahalleye yeni taşınan çocuğu oyuna çağırıyorsun sanki :)

      Ama Berra bak yaptı dediğini, ben de onun sayesinde geldim :)

      Sil
    5. oleey yaşasın berra lar ve berra kalanlar bıp tıs bıp tıs dırım dırım :)

      Sil
    6. Çok tatlısınız, çok teşekkür ederim ♥♥

      Sil
  2. Paulho Coelho birkaç kitabını okuduğum nadir yazarlardan. Dilinin basit olması da onu bu kadar bilinen ve sevilen biri yapıyor bana göre. "Basitlik" olumsuz bir sözcük gibi dursa da aslında herkesin başaramayacağı çok değerli bir becerinin ifadesi. Hoş geldin :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de öyle, okuyan herkesin anlayabileceği bir üslubü var. Hoş buldum, çok teşekkür ederim, çok naziksiniz ♥

      Sil
  3. Merhaba,
    Bloğunuzu radyodaki blog tanıtım yayınına konuk etmek istiyorum. En son yayınınız 2021 de. Bloğunuz güncel mi, yoksa artık yazmayı bıraktınız mı? yanıtlayabilirseniz sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Blogumu ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederim.
      Yazmayı bırakmadım, yoğun bir çalışma temposu içerisinde olduğumdan dolayı uzun bir süredir bloguma vakit ayıramıyorum, koşullar normale döndüğünde geri dönmeyi planlıyorum.
      Blogunuza ve radyo yayınlarınıza bir göz attım hemen, çok hoşuma gitti. Başarılarınızın devamını dilerim. Konuk edilmekten de onur duyarım.
      Tekrar teşekkürler :)

      Sil