16 Mayıs 2020 Cumartesi

Bir Etkinlik Başlatmak İstiyorum!

Kitap okuyordum ve aklıma bir fikir geldi.

Acaba birkaç kitaptan rastgele birer alıntı yapsam, o kitabı tahmin edebilir misiniz?
Eğer hazırsanız, hadi başlayalım!!!

1)
''Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık. Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan bütün insanları anlar.'' 

 2)
''Bir adam dünyaya getirmek ve onu yetiştirmek çok uzun zaman ister. Ama onu öldürmek çok kolaydır. Bir anda öldürürsün. Kırgızların birçoğu kılıçtan geçirilmiş kanlar içinde yatıyordu.''
3)
''Bu şeyin... Bu adamın böyle ortalıkta dolaşmasına izin verme hakkınızın olmadığını dile getirip duruyor. Ama ben kendi işine bakmasını söyledim. Sadece bunu bilmenizin iyi olacağını düşündüm.'' 
4)
''Odanın tam ortasında, acı içinde iki büklüm olmuş, hala kıpırdanan bir adamın bedeni vardı. Ayaklarının ucuna basarak yaklaşıp adamı sırtüstü çevirince Edward ****'ın yüzüyle karşı karşıya geldiler.''
5)
''Kız kardeşi çalmaya başlamıştı; babası ve annesi bulundukları yerden dikkatle kızlarının el hareketlerini izliyorlardı. Kemanın sesine kendini kaptıran ****** biraz öne doğru ilerleyeyim derken başını oturma odasına soktu.'' 
6)
''Domuzlar, şişkin yağ tulumları gibi orada yatıyor, ağaçların altındaki gölgeliğin keyfini sürüyorlardı şehvetle. Esinti olmadığı için tedirgin değildiler. ****, gölgeler kadar sessiz olmayı öğrenmişti artık.''


Şimdilik bu kadarını yazabildim, ipucu olabilecek alıntılar yapmaya çalıştım. Bazı yerlerdeki isimleri de sansürlemek zorunda kaldım. Umarım beğenirsiniz:)

                                                   İyi günler dilerim♥

39 yorum:

  1. Evet, bana da biraz detay gibi geldiler. Birkaç ipucu daha eklerim. Ve evet ilk kitap Stefan Zweig - Olağanüstü Bir Gece kitabından.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir etkinlik olmuş daha önce hic rastlamamıştım. Maalesef hiç birini bilemedim. Muhtemelen okumamışım o kitapları (:
    Cevapları merak ediyorum. Emeğine sağlık güzel bir paylaşım olmuş. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım ben biraz detay sormuşum, cevapları yazayım şimdi, bir sonraki seferde daha çok ipucu veririm:)
      1)Stefan Zweig - Olağanüstü Bir Gece
      2)Cengiz Aytmatov - Beyaz Gemi
      3)Stephen Crane - Canavar
      4)Robert Louis Stevenson - Dr Jeykll ve Bay Hyde
      5)Franz Kafka - Dönüşüm
      6)William Golding - Sineklerin Tanrısı

      Sil
    2. Aa evet ya şimdi hatırladım.. Dönüşüm kitabını okumuştum. Şuan sen söyleyince tekrar okudum cümleyi ve hatırladım. Bir an için anımsayamamışım (:
      Diğerlerini okumamıştım. Güzel bir etkinlik olmuş. Tekrar kalemine sağlık. Vesselam...

      Sil
    3. Dönüşüm çok güzel bir kitap. Diğerlerini okumanızı da öneririm. Teşekkür ederim:)

      Sil
  3. 2. yi tahmin etmiştim ama okumadım. :D

    YanıtlaSil
  4. 2. Gün olur asra bedel değil mi.

    Bu arada bloğunuz hayırlı olsun. Takibe aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2. olan Gün Olur Asra Bedel'in yazarından Beyaz Gemi. Çok güzel bir eserdir okumadıysanız okumanızı kesinlikle öneririm. Bu arada teşekkür ederim, desteğiniz için:))

      Sil
  5. İrem'in blogger gazetesinden geldim takibe aldım. Merhaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! Teşekkür ederim desteğiniz için:)

      Sil
  6. iki ve altı yi bilebildim, jekyll ı da bilmem lazımdııı tüh, hoş bişi düşünmüşsüün :) irem can da emojilerle yapıyodu bak onlar da komikli :)

    YanıtlaSil
  7. Hiçbirini bilemedim:( Üstelik yazdığın kitaplardan sadace dönüşüm ü okumuştum ama onu da hatırlayamadım🙄 Etkinliğini devam ettirmelisin bence. Güzrl bir fikir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)
      Bir sonraki seferde daha çok ipucu vererek ve daha bilinen eserlerle yapmayı planlıyorum:))

      Sil
  8. gördün mü son yazımıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlısın, çok teşekkür ederiim ♥ Çok mutlu oldum:)

      Sil
  9. Harika bir fikir devam ettirilmeli bence de. Yazımın çok içten ve samimi, lütfen daha çok yaz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Elimden geldiğince yazacağım ♥

      Sil
  10. 5 'i okumuşum bir tek :(

    Alıntı : Müzikten bu denli etkilendigine göre , bir hayvan mıydı gerçekten ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğerlerini de öneririm:)
      Yorumunuz için teşekkürler:)

      Sil
  11. Ayyy okuduğum kitapları bile bilemedim :D Bu bana mesaj olsun daha dikkatli oku diye :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun, bir dahaki sefere kısmet:)
      Yorumunuz için teşekkürler:)

      Sil
  12. Beyaz gemi ve Dönüşümü okumuştum ama bilemedim yine 🙄
    Deep sayesinde tanıdım sizi. Çok da memnun oldum. Sevgiler.❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de memnun oldum. Yorumunuz için hem size hem Deep'e teşekkür ederim:)
      Sevgiler ♥

      Sil
  13. ayy hiçbirini bilemedim ama çok güzel bir etkinlik olmuş :))

    YanıtlaSil
  14. Merhaba deep'ten geliyorum :) 2 kitabı da okumuştum ama hiiiç hatırlayamadım demek ki uzun zaman olmuş bir daha okumak gerek. Etkinlik çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  15. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Elimden geldiğince hızlı yazmaya çalışacağım:)

      Sil
  16. Güzel bir etkinlik.
    Mail abonelik butonu koyarsan daha rahat takip edebiliriz:)

    YanıtlaSil
  17. merhaba takipteyim ben de beklerim arzu ederseniz sayfama kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim desteğiniz için:)
      Sevgiler:)

      Sil