18 Nisan 2021 Pazar

2 Kitap | Yeni Çıkanlar | Beyza Alkoç - No. 26 & Sezin Karameşe - Otuz Yedi | Kitap Yorumu


 Herkese Merhaba!

Uzun bir süredir yoğun bir şekilde kitap okumuyordum ama bu aralar eski tempomu yakalamaya başladım denebilir.

No. 26 isimli kitabı 2-3 günde okudum, Otuz Yedi'yi ise 1 günde bitirdim.

Aslında bu iki kitap da 5 Nisan'da çıktı. Ve bu da yetmiyormuş gibi ikisinin de erkek karakterlerinin adı Efe. Bir bakıma kaderleri ortak yazılmış iki kitap:)


No. 26 - Beyza Alkoç

Diğer yazılarımdan da tahmin edebileceğiniz gibi Beyza Alkoç yakından takip ettiğim genç yazarlardan. Çıkardığı kitapları hep okuyorum, bu sayede gelişimini de gözlemlemiş oluyorum. Belki biliyorsunuzdur, Beyza Alkoç kitaplarını Wattpad üzerinden yazıyor, daha sonra da kitap tamamlanınca basılıyor. Birkaç ay önce yeni bir kitaba başladığını duyurmuştu. Ben de hemen Wattpad'den ilk birkaç bölümünü okudum. Hoşuma gitti. Daha sonra kitap olduğunu öğrenince kitabı alıp okumak istedim. Yani kitabın ilk bölümünün yayınladığı günden beri bu kitabı takipteydim. Size biraz konusundan bahsedeyim.

Yeşil Küpeli Kız takma adıyla magazin haberleri yazan bir blogger olan Mine, bir gün son zamanların yıldızı olan şarkıcı Efe Duran'ın oturduğu apartmanı bulur. Aynı apartmanda kiralık bir daire olduğunu fark eden Mine, kimsenin hakkında haber yapamadığı Efe Duran'ı yakın takibe alıp hakkında haber yapmak üzere o apartmana taşınır. Ancak Mine ile Efe tanışınca işler değişir.
Çok tatlı bir romantik gençlik romanı. Aslında romanın temeli çok fazla drama dayanıyor. Hem üzücü hem de tebessüm ettirici çerez bir kitap. Ben çok keyifle okudum. Türünün güzel bir örneği.

9/10


Otuz Yedi - Sezin Karameşe

Sezin Erkek ya da bilinen adıyla Sezin Karameşe, benim çok uzun yıllardan beri takip ettiğim bir YouTuber. Diğer 'influencer' denen kesimden farklı bir insan ve içeriklerini keyifle izliyorum. YouTube'a ilk başladığı zamanlardan beri yazmayı çok sevdiğini söylüyordu. Ve en sonunda kitabını çıkardı. Bunu duyunca hemen alıp bir şans vermek istedim çünkü içten içe iyi olacağını biliyordum. Bu kitap üzerinde 2 yıl uğraşmış ve ortaya çok çok çok iyi bir iş çıkmış bence. Konusu şöyle:

İnsanların gözlerinde sürekli sayılar gören Deniz, herkeste 1 görürken karşı komşusunda 37 sayısını görmektedir. Onu ikna edip bu özel gücünün sırrını çözmeye çalışır. Ve bazı şok edici gerçekleri keşfederler.

İnternette birkaç kişinin kitabı şok içinde okuduklarını ve sonunu tahmin edemediklerini hatta okudukları en iyi kitaplardan olduğunu söylediklerine denk geldim. Bu sebeple beklentim biraz yüksekti. Aynı zamanda daha önce kendisinin yazdığı herhangi bir şeyi okumadığımdan ve bunun ilk kitabı olduğu gerçeğinden dolayı da beklentimi düşük tutmaya çalışıyordum. Ama doğruyu söylemek gerekirse çok çok çok iyi buldum. Kesinlikle beklentimi karşıladı. Ancak diğer insanlar gibi şok olduğumu söyleyemem çünkü kitabın arka kapağını okuduğumda ve kendisinin kitabını anlattığı videoyu izlediğimde sonunun böyle olacağını tahmin etmiştim. Yani en azından ana konuyu tahmin etmiştim diyeyim.

Sezin Karameşe kesinlikle çok iyi bir iş çıkarmış. Buradan onu tebrik ederim, gerçekten beni epey etkiledi. Birçok yazara taş çıkartır bu eseri.

10/10





15 yorum:

  1. No.26 adlı kitap sanki biraz "Geekerella" kitabına benziyor.
    İki kitapta gerçekten güzel gözüküyor. Özellikle ikinci kitabın konusu epey dikkatimi çekti. Öneriler için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geekerella tarzı bir kitap ancak ona göre biraz fazla dramatik. İkisini de keyifle okudum ben. İkinci kitap epey etkileyiciydi. Rica ederim:)

      Sil
  2. İlk kitabı olduğunu göz önünde bulundurursak kesinlikle harika bir iş çıkarmış. Bu konuda yetenekli olduğu kesin:)

    YanıtlaSil
  3. hımmm teşekkürler, karameşe ilgimi çekti pekii :) son yazımdaki kitabı sevebileceğini düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karameşe'nin kitabı etkileyiciydi, evet:)
      Hemen göz atıyorum^^

      Sil
  4. Genç yazarlar konusunda ciddi eksigim.var o.kadar çok okunacak kitap var ki.naail yetisecegiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında benim de çok eksiğim var. Sadece 2-3 yazarı takip edebiliyorum şimdilik. Ve o kadar haklısınız ki, sürekli düşünüp duruyorum, bütün bu kitaplara nasıl yetişeceğiz diye:)

      Sil
  5. Karameşe duymamıştım bi bakayım yutupta merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafa dağıtmaya birebir bir YouTube kanalı, eğlenceli ve samimi:)

      Sil
  6. No 26'nın kapak tasarımı çok ilginç. İçeriğini sizde okumasam, distopik bir bilim kurgu romanı zannederdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kapak gerçekten dikkat çekici. Mine ve Efe'nin yaşadığı apartman resmedilmiş. Karşı apartmanlarından neon pembe ışıklar yansıdığı için apartman bir nevi pembe görünüyor:)

      Sil
  7. No: 26'yı Gamzeli Kız da yorumlamıştı geçen hafta sanırım. :) Ama hala neden kitabın adı No:26 onu bilmiyorum. Merak ettim :) Apartmandaki kapı numarası mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, aynen öyle. Kapı numarası No:26 :)
      Romantik ve dram türünün güzel bir örneği, bu türü seviyorsanız önerebilirim:)

      Sil
  8. kitap kapakları ne hoşş no26 yı merak etmedim değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ikisinin de kapakları çok hoş. Dram-Romantik türlerini seviyorsanız No.26'yı öneririm:)

      Sil