19 Şubat 2021 Cuma

Manga Okumak?

 


Manga okumayı, anime izlemeyi sever misiniz?
Aslında ben ikisini de çok seviyorum ama her zaman anime izleyemiyorum, film şeklinde bulursam izliyorum. Çünkü genel olarak pek dizi izlemiyorum. Eğer  izleyeceksem bütün diziyi bir oturuşta bitirmek isterim. Ancak toplu halde bu kadar fazla zamanım olmuyor. Eğer bir oturuşta izleyemezsem de aklım hep dizide kalıyor. Ders çalışırken falan aklım oraya gidiyor. Kitaplarda da böyle bu. Kitap sürükleyici ise bütün işlerimi bırakıp okumaya başlıyorum. Ertesi gün 5 sınavım olsa bile:)

Manga okumayı anime izlemekten daha çok seviyorum. Çünkü birkaç resim ve birkaç diyalogun kafamdaki hikayeyi oluşturması beni çok etkiliyor. Manga hakkında en sevmediğim şey ise çok çabuk bitmesi. Bir mangayı ortalama 25-30 dakikada okuyorum ancak yeni cildinin çıkması 2-3 ayı buluyor. Beklemek bazen çok zor oluyor (özellikle manga heyecanlı bir yerde bitmişse). 

Benim ilk okumaya başladığım manga Gençlik Yolculuğu. Bu mangayı çok sevdiğim için blogumun adını Gençlik Yolculuğu koydum. Aslında orijinalinde 13 cilt. Ancak henüz 7'si Türkçeye çevrildi. Diğer ciltleri merakla bekliyorum. Sizin de okumanızı tavsiye ederim. Aslında klasik bir lise aşkı hikayesi tadında olsa da hikayedeki bazı detaylar sizi kendine çekiyor. Mesela ana karakter Futaba. Nedense kendimle çok özdeşleştirdim onu.

Bu arada şunu söylemeliyim ki Gençlik Yolculuğu bir shōjo manga. Yani hedef okuyucu kitlesi genç kızlar. Ama bu genç kızların dışındakilerin okuyamayacağı anlamına gelmiyor tabii ki de.

Okuduğum diğer mangalar ise Death Note ve Another. Another'ı bitirdim ancak Death Note'un bazı ciltleri tamamen tükenmiş ve seriyi bitirmek için yayınevinin onları yeniden basmasını beklemek zorundayım. Çünkü hiçbir yerde yoklar. Ne bir internet sitesinde ne de bir kitap mağazasında bulabildim. En son okuduğum cilt de çok güzel bir yerde bitmişti ama devam edebilmek için aylardır bekliyorum ve bir bu kadar da bekleyeceğim gibi görünüyor.

24 yorum:

  1. Bilmediğim bir şey öğrendim teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Daha önce duymamış olmak ayıp değil dimi 🙈 Gerçekten ilk defa duydum 🙈🙏 Anime diziler için değil ama diğer dizilerde bırakın bölüm bitirmeyi, sezon bitmezse uykularıma giriyor benim de 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah, ne demiş büyüklerimiz bilmemek değil öğrenmemek ayıp. Her gün bilmediğimiz bir sürü şey öğreniyoruz. Çok güzel ve kaliteli olanları var, okumanızı öneririm. Örneğin yazıda bahsettiğim Death Note. Mangalar bir nevi çizgi roman. Tek farkı sağdan sola okunuyor ve Japonlar tarafından yazılıyor.
      Diziler konusuna katılıyorum:)

      Sil
  3. Death Note'u ben de çok severek okuyorum. Manga fiyatları da diğer her şey gibi gün geçtikçe artıyor ancak yine de diğer kitaplardan ucuzlar.
    Neden bilmiyorum ama blogumun ismini çok seviyorum. Blogumu açalı 1 yıl olmak üzere ve bu da benim için bir yolculuk gibi bir şeydi, belki de bu yüzden bu kadar hoşuma gidiyor:)

    YanıtlaSil
  4. Manga dediğimiz olay, karikatür dergilerinde takip ettiğimiz çizgi romanlar değil mi? Aslında görsel hikayelerde keyifli ama ne bileyim alışılmış düzen gidiyor sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manga aslında Japon çizgi romanı. Cilt dediğimiz küçük kitaplar halinde basılıyor ve ortalama 13 cilt falan oluyor. Eğer kurgu ve çizimler güzelse birçok kitaptan, filmden, diziden daha kaliteli ve sürükleyici olabiliyor.

      Sil
    2. O zaman bir araştırma yapıp denemek lazım. Merak ettim, akşam yatmadan önce kitap okuyorum ama gözler artık pek kaldırmamaya başladı, okuma hızım bu sebeple gittikçe düşüyor, günlük okuma miktarından kayıp vermemek adına Mangalara başlanabilir.

      Sil
  5. Bir zamanlar deli gibi anime izlerdim, neden bilmem bıraktım sonrasında😅 Bence animenin en kötü tarafı genelde mangalar ile birebir gitmemesi oluyor. Manga tamamlanmadığı için yapımcılar ya farklı senaryo yazıyor ya da olayları birerbir alsa da tek sezon çekip bırakıyor. O açıdan manga okumak daha doğru bir seçim oluyor😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de kesinlikle manga okumak daha güzel:)
      Çünkü belki de toplasanız 10 sayfa etmeyecek diyaloglar ve resimlerle kendinize bir hayali evren yaratıyorsunuz, çok ilginç ve bir o kadar ilgi çekici bence.

      Sil
  6. Lisede tenefüslerde çok okurdum kafa dağıtmak için. İyileri çok tatlış oluyor. Another'ın animesini izlemiştim çok etkilenmiştim, sonunu hala unutamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok tatlı olanları var. Ben de mangasını okumuştum Another'ın ve sonu bayağı iyiydi.

      Sil
  7. manga okumayı da izlemeyi de çok severim, webtoon da :) anime de :) hepsinii :) haklısın dizi uzun tabi sana uymaz, manga kitabını eline alınca demek çok kısa sürede okuyordun, death note ben de alıyodum ama çok pahalı oluyo yaa hepsini alırsan, another da dizisini izledim blogumda yazdıydım, çok güzeldi tabii :) gençlik yolculuğu internette dizisi veya mangası var mı, hemen okurum yani, izlerim veya, yoksa o zaman du bakayım kitabını da alırım oleey :) bugünlerde okuyom zaten yine manga ve webtoon, bloga da yazarım. shojo mangalar ise en sevdiklerim. iki tanesini yazmıştım blogda şimdi üçüncüyü izledim yazcam onu daaa :) bu yazını çok sevdiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençlik Yolculuğu'nun hem animesi hem mangası var ama animesini izleyemedim henüz. Ben de çok seviyorum manga, anime, webtoon tarzı şeyler. Çok teşekkür ederim Deep:)
      Bu arada anime izleyebileceğim güzel ve güvenli bir site önerebilir misin Deep? Her siteye güvenemiyorum, bilgisayara virüs bulaştırmaktan korkuyorum:)

      Sil
    2. gençlik yolculuğuna guilty crown bitince başlıcam hemen animesine :) her zaman türk anime den izliyorum, bunun dışında ama trans anime var, best dizi var, hepsinden izliyorum, virüs bulaşmadı daha hiç. manga okumak için ise bir dolu var, şimdilik puzzmoss'dan okuyorum şu anda dal-sez adlı webtoonu :)

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim, Gençlik Yolculuğu hakkındaki yorumlarını merakla bekliyorum:)

      Sil
  8. Bu uzak doğulular yapıtlarına isim veriyor aslında pazarlama stratejisi açısından çok muazzam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, haklısınız. Yepyeni bir pazar oluşturarak insanların dikkatlerini çekiyorlar. Çok üretici ve yaratıcılar:)

      Sil
  9. Anime izlemeyi daha çok severim. Mangalar da güzel ama anime kadar odaklanamıyorum. Mesela bir dövüş izlemek daha kolayıma geliyor, okumaktansa. Naruto açık ara en sevdiğim anime olduğu için güncellere yetiştiğimde sırf meraktan mangasıyla devam etmiştim. Manga okumaya da böyle başlamış oldum. Fazla okuduğum manga yok aslında biraz Shingeki no Kyojin ve Kaichou wa Maid sama'yı okumuştum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naruto'yu ben de en kısa zamanda okumak ve izlemek isterim:)

      Sil
    2. Muhakkak başlayın o zaman. Bende yeri çok ayrıdır. Dönüp dönüp izlerim. Tanıtımını yapmıştım bloğumda, spoiler içeriyor biraz ama. :)

      Sil
    3. Müsait olduğumda hemen bir şans vereceğim:)

      Sil
  10. son yazıma bi baksan yaaa :) manga var :) şimdi de artık sıradaa gençlik yolculuğu işallah :)

    YanıtlaSil