7 Şubat 2021 Pazar

Yakın Zamanda İzlediğim Filmler #2

 Merhaba. Umarım günleriniz iyi geçiyordur.
Bu aralar sürekli evde olduğumdan çok fazla kitap okuyamıyorum. Daha doğrusu kitap okumaya odaklanamıyorum. Eğer kitap çok akıcı değilse okurken çok sıkılıyorum, içim daralıyor. Aslında normalde böyle bir durum oluşmuyor ancak sürekli evde olmanın yarattığı o sıkıcı his beni kitap okumaktan biraz uzaklaştırıp film izlemeye itiyor. Tabii ki de hala kitap okumaya özen gösteriyorum, daha çok sevdiğim türden kitaplar okuyarak okuma hevesimi canlı tutmaya çalışıyorum ancak daha çok film izliyorum diyebilirim. 

Aslında bu bir bakıma iyi oldu çünkü okullar açıkken hiç film izlemiyordum, kendime ayırdığım vakitlerde hep kitap okuyordum. Böylece durum biraz tersine döndü ve film konusundaki açıklarımı bir nebze kapatmış oldum.




Bir Nefes Ötede / Dans La Brume

Paris'te bir depremden sonra etrafa bir gaz yayılmaya başlar ve bu gaz bir sis halinde bütün etrafı sarar. Bu gazı soluyanlar ölmektedir. Çocukları sahip olduğu bir hastalık nedeniyle dışarıdaki ortamdan bağımsız filtreli bir kapsülde yaşayan Anna ve Mathieu, kızlarını alarak hayatta kalmaya çalışır.

Aslına bakarsanız güzel bir filmdi ancak biraz sönüktü, çok fazla olay yoktu. Film bittikten sonra sanki tam da benim yapabileceğim türden bir filmmiş gibi geldi, kafamda kurduğum senaryolar gibiydi biraz.

6/10


Ölümcül Labirent / Escape Room

6 kişiye bir kaçış oyunundan davet gelir. Oyunun sonunda büyük bir miktarda para ödülü vardır. Ancak bu oyun diğer alışılmış oyunların dışındadır.

İlginç ve sürükleyici.


9/10



Esaretin Bedeli / The Shawshank Redemption

IMDB puanı en yüksek film. Bir Stephen King eseri.

Karısını ve karısının sevgilisini öldürmekten suçlanan Andy Dufresne'nin hapishanedeki hayatı ve daha sonrası anlatılıyor.

Güzel bir filmdi, herkesin Andy'yi örnek almasını isterim.

9/10










Diğerleri / The Others 

Grace Stewart'ın eşinin aldığı evdeki hizmetçiler bir hafta önce bir anda ortadan kaybolmuşlardır. Eve yeni gelen hizmetçiler ise onun geçmişinde yaptığı bir şeyleri hatırlamasında yardımcı olacaklardır.

Güzel bir gerilim filmiydi. Kafamda bazı boşluklar yaratsa da hoşuma gitti.

8/10



Fractured

Ray Monroe, eşi ve kızıyla birlikte Şükran Günü için yolculuktayken küçük kız yaralanır ve onu yol üzerindeki bir hastaneye götürmeleri gerekir. Eşi, kızıyla beraber tomografi çekilecek kata gitmek üzere asansöre bindiğinde Ray onları bekleme salonunda bekleyeceğini söyler. Onları beklerken uykuya dalan Ray, uyandığında hastanedeki doktorlara ailesinin nerede olduğunu sorar. Ancak hastane kızına ait kaydın olmadığını ve Ray'in hastaneye tek geldiğini iddia etmektedir. Ray, hastanenin ailesine bir şey yaptığından emindir.

Bence güzel bir gerilim filmiydi, ancak izlerken resmen içim daraldı. Çekim teknikleri hoşuma gitti.

9/10
Başlangıç / Inception

Sanırım dünya üzerinde bu filmi izlemeyen az insandan biriydim ve uzun zamandır film listemdeydi.

Rüya içinde rüya içinde rüya. Sanırım filmi en iyi bu şekilde anlatabilirim.
Filmi izlemeden önce birkaç önyargım vardı çünkü filmi izleyen birkaç arkadaşım filmden hiçbir şey anlamadıklarını söylemişlerdi. Ama ben filmi gayet anladım, her şey aklıma yattı.

Hoş bir filmdi.

8/10



Kaçış / Abduction

Bir okul projesi üzerinde çalışan Nathan, kayıp çocuklar hakkında açılmış bir sitede kendi fotoğrafını görür.

İlginç ve aksiyonlu.


7/10


Otel Transilvanya / Hotel Transylvania

Animasyon filmlerini izlemeyi seviyorum ve bu da onlardan biriydi.

Dracula ve ailesi bu sefer bir tatildeler.


7/10

10 yorum:

  1. Esaretin Bedeli ve Inception ben de hala izlemedim :) Film izlemek konusunda çok tembelim. Ama animasyon severim. Bakacağım son filme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de film izlemek konusunda çok tembelim sanırım, izlemediğim bir sürü film var. Otel Transilvanya da tatlı bir film:)

      Sil
  2. Kült filmler izlemişsin hocam, güzel kombinlemişsin.

    YanıtlaSil
  3. Esaretin Bedeli ve Inception'u izledim ve kesinlikle ikiside izlenmesi gereken filmlerden. Esaretin bedeli ımdb punanını hakediyor çok çok iyi oyunculuk olsun, filmin akışı olsun, verdiği mesaj olsun..
    Inception içinde diyebileceğim yaptığınız yoruma katılmak.. Rüya içinde rüya içinde rüya.. Filmi iki kez izledim çünkü ilk izlediğimde pek bir şey yorumlayamadım kendimce, ikinci kez izlediğimde her şey daha oturmuştu :)
    Emeğinize sağlık paylaşımınız için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki filmi de çok beğendim ben de, teşekkür ederim yorumunuz için:)

      Sil
  4. Kitap okumak konusu, sanırım sürekli evde vakit geçirmekten kaynaklı bir çoğumuz için zor olmaya başladı. Aslında sadece kitap okumak değil daha önceden evlerimizde keyifle yaptığımız bir çok aktivite mental olarak bizi zorlamaya başladı..Film önerileri için sağolun:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kesinlikle katılıyorum. Eskiden severek yaptığım şeyleri bile yapmak gelmiyor içimden. Rica ederim:)

      Sil
  5. transilvanya serisinin bağımlısıyım yaaa :) listenden escape room ve abduction, izleriim, tam bana göreee :) demek kafandaki hayaller senaryolar gibi ilk filim hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Transilvanya çok tatlı bir seri. İlk film biraz daha ağır ve daha boş gelen bir filmdi çünkü çok da fazla bir olay olmuyordu. Yani izleyince ''bu neydi şimdi'' denilebilecek bir film. Ama tam olarak da benim hayallerimdeki senaryolar gibiydi. Bu konuda kafam biraz karışık:)

      Sil