16 Ocak 2021 Cumartesi

Agatha Christie - 16.50 Treni

 Herkese Merhaba!

Daha önce bundan hiç bahsetmiş miydim bilmiyorum ama ben Agatha Christie'yi çok seviyorum. Harika bir yazar. Çok sürükleyici ve şok edici yazıyor. Bugün değineceğim eseri 16.50 Treni.


Elspeth isimli bir kadın bir gün bir yolculuk yapmak üzere bir trene biner. Elspeth'in bindiği tren giderken onlara bir tren daha yetişir ve bu iki tren kısa bir süre için yan yana gider. Bu kısa süre zarfında Elspeth, karşı trenin vagonundaki bir adamın bir kadını boğduğunu ve kadının yere yığıldığını görür. Olanları arkadaşı olan Jane Marple'a anlatır. Marple, harika bir dedektiftir. Vakayı araştırmak ister ancak artık yaşlı olduğundan olay mahallini ve çevresini araştıracak bedensel gücü bulamaz. Böylelikle Lucy Eyelesbarrow isimli zeki ve becerikli bir genç hanımla işbirliği yapar ve cinayeti çözmeye çalışır.

Kitap hakkında en fazla bu kadar bilgi verebilirim, yoksa sürprizi kaçar:)
Şimdi gelelim benim yorumuma^^

Harika bir kitaptı. Müthişti. Bir solukta okudum ancak diğer kitapların aksine bunda katili tahmin edebildim. Ama kafamda ''katil şöyle yapmıştır, bu yüzden yapmıştır'' gibi bir şey kurgulayarak değil de, ''katil bence bu değil, bu da değil, o zaman kesin bu'' gibisinden yaptığım bir sallamasyon sonucu bu kanıya vardığımı sanırım kabul etmeliyim:)

Okurken sıkan bir kitap olduğunu düşünmüyorum. Okuması kolay bir kitap. Anlatımı sade. Eğer canınızın kitap okumak istemediği bir dönemdeyseniz özellikle okuyun derim çünkü keyif veren bir kitap ve bunu okuduktan sonra başka kitaplar da okumak isteyebilirsiniz. Mesela On Küçük Zenci, eğer okumadıysanız kesinlikle bunu da okumalısınız. Hayatımda okuduğum EN ŞOK EDİCİ kitap. Şu ana kadar katili tahmin edebilen kimseyi tanımıyorum, o derece yani!

16 yorum:

  1. Benim de özellikle sonu itibariyle en sevdiğim Agatha Christie kitabı buydu diyebilirim:)

    YanıtlaSil
  2. heeey okudum çok keyifliydiiii sahiden de :) heey bunun filmi de var, on küçük zencinin de filmi var, ikisi de siyah beyaz ve çok güzeller, eski filmler ama çok iyi, netten izlediiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmleri kitapları okuduktan sonra izliyorum, o yüzden yakın zamanda onlara da göz atabilirim:)
      Doğu Ekspresinde Cinayet'i çok merak ediyorum, bir an önce filmini izlemek istiyorum ama önce kitabını okumalıyım. Belki onun hakkında da bir yazı yazarım. Agatha Christie'ye bayılıyorum:))

      Sil
    2. agatha sevilmez miiii :) doğu ekspresi de çok iyi tabii, iki de filmi var, eski versiyonu daha iyi hatta :) başka agatha filmleri de var, sen kitaplarını okudukça aklıma gelen olursa sölerim yineee :)

      Sil
    3. O zaman hemen kitapları okumaya koyuluyorum:)

      Sil
  3. Ben de çok seviyorum. İngilizce öğrenmeye başladığımda hocam onun kitaplarının İngilizcesini önermişti; ama bir ara Türkçe de okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yabancı dillerde de kitaplar okumak çok güzel ama bence hiçbir zaman anadiline çevrilen versiyonunu okumak kadar keyifli değil:) O yüzden İngilizce bir kitap okuduktan sonra Türkçesini de okurum:))

      Sil
  4. Agatha Christie okuyorum şu sıralar ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir an önce okumak istiyorum ancak öğretmenlerimin okuttuğu kitaplar bitmek bilmiyor:)

      Sil
  5. Aaaa ben de okucam böyle güzelse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer bu türde kitapları seviyorsanız mutlaka öneririm:)

      Sil
  6. Agathanın bütün kitaplarını okumak istiyorum ben de filmleri de çok iyi oluyor bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı yazarlara o kadar fazla takılıp kalıyorum ki tüm kitaplarını okumak istiyorum ben de, Agatha da onlardan biri. Henüz hiçbir filmini izlemedim ancak en kısa zamanda izlemek istiyorum:)

      Sil
  7. on küçük zenci nin mini dizisi vaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uygun bir zaman bulduğumda bir şans vermek isterim:)

      Sil