15 Ocak 2021 Cuma

Diller ve Kelimeler Mimi!

 


Herkese Merhabalar!

Ben yeni kelimeler öğrenmeyi çok seviyorum. Bu yüzden dillere karşı büyük bir ilgi besliyorum. Ve bunun hakkında bir mim yapmak istedim:)


1) En çok öğrenmek istediğiniz dil hangisi?

Şimdilik en çok öğrenmek istediğim dil Fransızca.

2) Hangi yabancı dili konuşabiliyorsunuz?

İngilizce konuşabiliyorum. Aynı zamanda derdimi anlatacak kadar Almanca ve Korece biliyorum.

3) Türkçedeki en sevdiğiniz kelime nedir?

Soğuk kelimesini çok seviyorum. Çünkü kelimenin içerisindeki harflerin telaffuzu bana şiddetli esen bir rüzgarı hatırlatıyor.

4) Herhangi bir yabancı dilde en sevdiğiniz kelime nedir?

Appreciate (ing. Beğenmek) Coincidence (ing. Tesadüf) Bu kelimelerin okunuşu çok hoşuma gidiyor. 
Österreich (alm. Avusturya) Bu kelime Almancada ilk öğrendiğim kelimelerden biriydi. Okunuşu çok güzel.
 처럼 (Cheoreom) (kor. Gibi) Bu kelime Korece şarkılarda falan çok geçtiği için dikkatimi çekmişti ve söylemesi çok keyifli:)

5) Hangi yabancı dillerin kulağa çok hoş geldiğini düşünüyorsunuz?

Bence Korece, İtalyanca kulağa hoş geliyor.

6) Bu kelime ya da bu kelimenin tam karşılığı bizim dilimizde de olsun isterdim diyebileceğiniz bir kelime var mı?

L'esprit de l'eslacier. Keşke bunu da söyleseydim durumu.

7) Türkçenin en sevdiğini yanı ne?

Çok zengin bir dil. Ayrıca eşsiz.

8) Latin alfabesi dışında hangi alfabeler hoşunuza gidiyor?

Kore ve Japon alfabesi çok estetik bence.


Bu mimi yazmak aslında çok uzun süredir aklımda. Hatta bunu yapmak yazdığım bir yazıdan sonra aklıma gelmişti. Buraya tıklayarak yazıya ulaşabilirsiniz.


 Bu mimi okuyan herkesi MİMLEDİM! Yazılarınızı merakla bekliyorum:)

22 yorum:

  1. Çok saçma; ama duyduğumdan beri sürekli söylemek istediğim Türkçe kelimedir "küpeşte" :) Hatta bir şarkı var ya "Ateşteyim ateşte ateşte aklım gitti bir kıza işte". Oraları küpeşteyim diyerek söylüyorum, süper oluyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkıya eklemeniz çok hoşuma gitti:)

      Sil
  2. Deep sayesinde sizi tanıdım ve takibe aldım. Bu ziyaret halinde de son yazınızın mim olması, böylelikle sizi daha çok tanıma imkanı sundu. Nice yazılar ve mimlerde buluşup tanışmak, kaynaşmak dileğiyle... :)

    YanıtlaSil
  3. aaaa ne güzel bir mim bu yaaa, yapmayı deneyim bi ara bakalım yapabilecek miyim, dillere ilgi duyman ne hoş hıhıms :) korece de anlıyon ha, baksanaa boş zamanlarında biraz korece den söz etsene yaaaa, anlat yaniii koreceyi, kelimeleri filan işte :)

    YanıtlaSil
  4. heeey şimdi yaptım bu mimi, ya düşündükçe çok beğendim senin bu mimi, iyi ki düşündüüüün :) wundebaaa magnifik kikiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deep, çok mutlu oldum:)

      Sil
  5. Merhaba :) Mimleri zaten çok severim bu da ilgi alanıma giren çook güzel bir mim olmuş. Bende yapmak istiyorum ve en kısa zamanda yapacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:)
      Sabırsızlıkla bekliyorum yanıtlarınızı:)

      Sil
  6. Güzel bir mim. Dilimizi bilmek birbirimizi anlamanın ön koşulu. Yabancı dil bilmek de çok zevkli bir uğraşı. İtalyanca kulağa hoş gelen bir dil ama bana göre Fransızcadan sonra:) Mimi yapmaya çalışacağım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. Bu mimi yazdıktan sonra gaza gelip Fransızca öğrenmeye başladım ve yüzden fazla kelime öğrendim, umarım devam edebilirim:)
      Yanıtlarınızı merakla bekliyorum:)

      Sil
  7. Soğuk kelimesinin telaffuzunun bana da şiddetli esen bir rüzgarı hatırlattığını okuyunca fark etmem gerçeği :) Bu mimden öğreneceğimiz çok şey çıkacak gibi. ''L'esprit de l'eslacier'' da öyle. Hiç bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu. Teşekkürler. Elinize sağlık güzel sorular hazırlamışsınız. Ben de yapacağım inşallah bu mimi ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim, beğenmenize sevindim:)
      Merakla bekliyorum cevaplarınızı:)

      Sil
  8. Çok güzel düşünmüşsünüz, çok da güzel yanıtlamışsınız, Deep duyurdu, ben de yapacağım. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Çok teşekkür ederim, cevaplarınızı merakla bekliyorum:)

      Sil
  9. ya senin bu cevaplar çok keyifli amaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, senin cevapların da çok güzel Deep:)

      Sil
  10. Çok ilginç bir mimmiş😍 Ben de kısa süre için de yapacağım. Geç bir zamanda tanıştığım için Almanca ile aram olmadı ama onu da mimde kısaca anlatırım😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,
      Merakla bekliyorum yazınızı:)

      Sil
  11. Dillerin yapısal olarak kullanışlılığı ve verimliliğini anlamak adına edebiyat dünyasına bakmak, dili ortaya koymada bize yol olacaktır diye düşünüyorum. Güzel bir derleme olmuş emeğinize, kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil