14 Ocak 2021 Perşembe

Yakın Zamanda İzlediğim Filmler

 


Pet Sematary 1989 / Hayvan Mezarlığı

Stephen King'in Hayvan Mezarlığı romanını konu alan film. Kitapla çok uyumluydu. Eski bir film olmasına rağmen yeni filmlerden bile daha etkileyiciydi. 10/10


The Shining / Cinnet

Stephen King'in Medyum kitabından uyarlama olan bir film. Kendisi zaten çok ünlü bir film ancak ben yeni izledim. Güzel, bol mesajlı ve gizemliydi. 8/10




12 Angry Men / 12 Kızgın Adam

Bir cinayet davasında cinayetle suçlanan çocuğun suçlu mu yoksa suçsuz mu olduğuna karar vermeye çalışan 12 jüri üyesinin tartışmalarını konu alan bir film.

Bu film hakkında söyleyebileceğim çok fazla şey yok. Kelimenin tam anlamıyla mükemmel bir filmdi. Herkesin izlemesi gereken ve insanı düşündüren bir film. Ayrıca 1957 yapımı bir film dolayısıyla siyah beyaz ve çok güzel :) 10/10





당신, 거기 있어줄래요 / Will you be there? / Geçmişe Yolculuk

Birazcık konusundan bahsetmem gerekirse, yaşlı bir adam bir doktora hizmetinden dolayı hediye olarak 10 tane hap veriyor. Daha sonra bu doktor bu haplarla geçmişe dönebildiğini keşfediyor ve geçmişte yaptığı bir hatayı düzeltmek üzere bu hapları kullanıyor.

Çok güzel bir filmdi. Karakterimiz zamanda yolculuk yapıyor ve bu durumda kuantum fiziğine aykırı birkaç durum yaşanıyor ama film veya dizi izlerken mantığı bir kenara bırakmak gerekiyor bazen. 10/10




Flight / Uçuş

Bir uçağı düşmekten kurtaran bir pilot hakkında yapılan soruşturma sürecini konu alan bir film.

Oscar'a aday gösterilen bir film olduğunu bilerek izlemeye başladım. Belki de bu durum benim beklentilerimin yükselmesine sebep olmuş olabilir çünkü fazlasıyla hayal kırıklığına uğradım. Filmde tek hoşuma giden şey görsel efektlerdi. Verdiğim puanı da sırf efektler için veriyorum. 5/10



9 yorum:

  1. Uçuş dışında hepsine bayıldım bu filmlerin:)
    Aslında Geçmişe Yolculuk eğer üzerinde düşünürsen biraz ağır bir film. Dediğim gibi birkaç hata ve açık var ama zaten geçmişe yolculuk yapamıyoruz ve yapılınca neler olacağı hakkında bir fikrimiz yok, yani bunları hata olarak görmeyebiliriz de. Ama bir şeyler izlemek istediğinde rahatlıkla izleyip sonrasında kendi geçmişin üzerine düşünmeye olanak sağlayan bir film. Zaten Kore yapımlarını sevenlerin bunu da seveceğini düşünüyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Hayvan mezarlığının kitabını okumuştum. Çok etkileyiciydi. Film kitapla uyumluysa iyi olmuştur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten Hayvan Mezarlığı bir şaheser. Film kitapla epey uyumluydu, kitapta olan olayların tümü 2 saate sığamayacağı için bazıları yoktu. Ama kitabın özü bozulmamıştı.

      Sil
  3. Uçuş u izledim listeden, açıkcası benim hoşuma gitmişti. Tabi renkler ve zevkler tartışılmaz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, zaten genel olarak insanlar beğenmiş ve başarılı bulmuş. Ama benim hoşlandığım türden bir film değildi, genelde daha fazla aksiyonlu ya da daha ilginç konuları olan filmler ilgimi çekiyor:)

      Sil
  4. heeey, will you be there, izliycem saoool :) diğerlerini izkedim, shining gelmiş geçmiş en iyi korku filmisi seçilmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka izlemelisin:)

      Sil
    2. heey dün akşam izledim, bayıldım bayıldım, en sevdiğim filmler arasına girdi bilene :) duygusaldı romantikti, sonu da güzeldi :) be with you, izlemediysen aklında olsuuun :)

      Sil
    3. Hemen aklımın bir köşesine not alıyorum:)

      Sil