26 Nisan 2021 Pazartesi

KÜLTÜREL BİR ETKİNLİK!

 Herkese Merhaba!


Belki biliyorsunuzdur, ben okuduğum kitapların filmlerini izlemeyi çok seviyorum. Daha sonra bunları gerek blogumda gerek kafamda karşılaştırıyorum, haklarında düşünüyorum. Açıkçası çok hoşuma giden bir etkinlik oluyor bu.

Ortaokullarda ve liselerde 2. dönemlerde mutlaka bir proje almak zorunlu oluyor. Tüm dersleriniz iyi olsa bile. Ayrıca projelerin ortalamanızı düşürme riski de var bu yüzden bunu da göze almak zorundasınız. Dolayısıyla proje alırken severek yapacağınızı düşündüğünüz ve garanti iyi not alabileceğiniz bir ders seçmelisiniz. Ben de bu yüzden ortaokulda hep Türkçeden seçtim, lisede ise edebiyattan seçiyorum:) Nedenini tahmin etmek sizin için zor olmasa gerek. Mesela geçen sene edebiyattan proje alıp tiyatroya gitmiştim. Ocak 2020'ydi. Daha sonra Mart 2020'de okullar kapandı. Nisan gibi de proje teslim vardı. Koskoca 3 gün proje için PowerPoint sunumu hazırladım. 3 günün tamamını bunun için harcadım. Sunum yapmadım, sadece belgeyi istemişlerdi. Ama projeden not alamadık çünkü 2. dönemde sınavlar yapılmadığı için 1. dönem karnesini 2. döneme aynen aktardılar. İlk başta biraz üzüldüm çünkü çok uğraşmıştım ve not alamadım. Ama sonra dedim ki, hayatımda neredeyse ilk defa gerçek anlamda tiyatroya gitmiş oldum. (Pek tiyatroya giden bir insan değilim, zaten pek fırsatım da olmuyor.) Ve bir de anı olmuş oldu benim için.

Bu sene de edebiyattan proje aldım. Kitap okuma ve filmini izleme, daha sonra bunları karşılaştırma gibi bir konu aldım bu sefer. (Okuyacağım kitaplar belli, yavaş yavaş bunları okuyacağım, yorumlarını da buraya yazmayı düşünüyorum. Ama buna ek olarak, projeden bağımsız; etkinlik için, bir kitap ile filmini karşılaştıracağım.) Çok hoşuma gitti bu konu ve aklıma bir fikir getirdi.

Hadi herkes uyarlanmış filmi bulunan bir kitap seçsin. Önce kitabı okusun ve daha sonra filmini izlesin (ya da tam tersi). Eğer manga okumayı seviyorsanız manga okuyup animesini de izleyebilirsiniz, ben öyle yapmayı düşünüyorum mesela. Ve daha sonra bunları karşılaştıralım ve sohbet edelim.

Etkinliğe katılacaksanız lütfen bu yayının altına yorum bırakın ki bloglarınızı ziyaret edebileyim. (Bu aralar çok fazla blog gezemiyorum, bu yüzden yazılarınıza rast gelmeyebilirim ve hiçbir yazıyı kaçırmak istemiyorum.)

İyi günler dilerim:)

23 yorum:

  1. Film izleme konusunda da kitap okumak kadar hevesli olsam katılırdım; ama benden pas :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun, kitaplarla da ilgili yaparız bir gün:)

      Sil
  2. olsun tiyatro olayı hoş olmuş. etkinliği anladım. katılcam :) kitap ve film tamam veya manga veya anime, tamam. ama bak karşılıklı sohbet edebilmek için sen seç kitabı ve filmi, ben de aynısını yapayım. hatta belki başka arkadaşlarımız da yapar. farklı farklı kitap veya manga seçmeyelim de mii, sen seç işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben projem için kitap okuyup filmini izleyeceğimden değişiklik olsun diye etkinlikte manga okuyup animesini izleyeceğim. Seçtiğim manga Another. İstersen başka bir şey de seçebiliriz ama.
      Çok teşekkür ederim katıldığın için:)

      Sil
    2. another, 2019 da izledimdi çok sevdim tabii, ama okumadım, o zaman another mangasını okuyum ben de etkinlik için, dizisini ve mangasını karşılaştırırım, olur muuuu :) bu etkinlikten sonra yine yap, güzelmiş, sonra projen için olanı da blogunda yazarsın, onun da kitabını okuyup filmini izlerim yaa, istersen yanii, peki another etkinliğini ne zaman dapcaz. mayıs ta mıııı :)

      Sil
    3. Olur tabii ki de:)
      Projem için olanı da yazacağım buraya tabii. O da dahil birkaç kere yaparız bu etkinliği. İstediğin herhangi bir zaman diliminde yapabiliriz, ben mayısta yapmaya çalışacağım ama belki bir ihtimal hazirana sarkabilir:)

      Sil
    4. tamam sen yapınca yapcam ben de, önce sen yapıp yazarsın :)

      Sil
  3. Çok zevkliymiş aslında, katılabildiğim kadar ben de katılırımmm^^

    YanıtlaSil
  4. Kitap uyarlanması birçok film izledim ama kitaplarına hiç bakmadım.Hoş olabilir aslında:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kitaplarını da okumak çok keyifli oluyor:)

      Sil
  5. Bir şeyleri eleştirmeyi ve karşılaştırmayı severim. Imkan bulursam katılacağım kesinlikle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim, merakla bekliyorum yazınızı:)

      Sil
  6. Yaaa... Çok hoş bir anı olmuş bence. Ben de seve seve katılırım. 😍🤩😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)
      Merakla bekliyor olacağım:)

      Sil
  7. Ben de film izlemem o yuzden katilamam ama sayende Manga diye bir kavram ogrendim. Ilk defa duydum cünku :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun, başka bir etkinlik yaparız, kitaplarla ilgili:)
      Mangalar güzeldir, okuması çok keyifli:))

      Sil
  8. Evet, artık bir tempo tutturdum gidiyorum blogda:) Oz Büyücüsü çok tatlıydı, kitabını okumuştum ben de. Katıldığın için çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  9. Çok çok çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  10. Tabii ki. Ben de öyle yapacağım mesela:)

    YanıtlaSil
  11. Tiyatro demişsin içim bir hoş oldu ya. Mayıs 2020de için bir bilet almıştım hatırlıyorum da hala askıda duruyor, gördükçe bir damla göz yaşı yanaklarımdan akıyor telefona :') Yalnız etkinlik tam benlik :) ben buna katılırım kesin diyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tiyatrolar, sinemalar... Şu an için hepsi hayal gibi.
      Katılmanıza çok sevindim, merakla bekliyorum:)

      Sil