28 Nisan 2021 Çarşamba

Webtoon Önerileri | Şu Aralar Okuduklarım

 Herkese Merhaba!

Daha önceki yazılarımdan birinde okuduğum Webtoonlar hakkında bir yazı yazacağımı söylemiştim. İşte o yazı, bu yazı olacak:)

Sanırım buradaki Webtoonların hiçbirinin Türkçesi yok. (Webtoon sitesinde yok, ama başka sitelerde mevcut.) Yabancı dilinizi geliştirmek istiyorsanız İngilizce okumanızı öneririm, kesinlikle çok işe yarıyor.



To You Who Swallowed a Star
 

Yeni çıkan bir Webtoon. Çizimleri aşırı güzel ve sevimli. Dili ise anlaşılır. Henüz 10 bölüm yayınlandı ve çok hoşuma gitti. 

Hajun ve Hayul
Konusundan bahsetmem gerekirse Jiu Seo isimli ana karakterimiz annesiyle birlikte çocukluk arkadaşı olan Wurin ve annesinin yaşadığı evde yaşamaktayken bir stüdyo daireye taşınırlar. Daha sonra Jiu Seo, alt katlarında yaşayan Hajul ve Hayul isimli iki küçük çocukla tanışır. Bu çocukların annesi yoktur ve babaanneleri onlara bakmaktadır. (Babaanneleri yaşlı ve hasta olduğundan buna çok da bakmak denemez.) Kısacası çocuklarla ilgilenen kimse yoktur ve bu da yetmezmiş gibi babaları onlara şiddet uygulamaktadır. Bunu öğrenen 16 yaşındaki Jiu Seo çocuklara sahip çıkmaya karar verir. Hajun, 11 yaşında bir erkek çocuğu; Hayul ise 7-8 yaşlarında bir kız çocuğudur.

Şimdilik 10 bölümde fazla bir şey olmadı ama Webtoon'un açıklamasında Hajul'un büyüyünce ünlü biri olacağı ve bunun Jiu Seo'nun hayatını çok değiştireceği falan yazıyor, yani henüz hikayenin başlarındayız. Asıl hikaye kahramanlarımız büyüdüğünde işleniyor olacak. Şimdilik sadece kahramanlarımız ve onların geçmişleri, tanışmaları hakkında bilgi ediniyoruz denebilir.

Kısacası, yeni yeni Webtoon okumaya başlayacaksanız veya hafif bir şeyler arıyorsanız size To You Who Swallowed a Star'ı rahatlıkla öneririm. Her pazartesi yeni bir bölüm yayınlanıyor, bazen yeni bölümleri beklemek çok sıkıcı olabiliyor ama işi keyifli yapan da bu zaten:)



To Love Your Enemy 

To Love Your Enemy, yeni başladığım bir Webtoon. Henüz çok fazla okumadım ama çizimlerini ve konunun anlatılış tarzını çok sevdim. Her ne kadar ismi bir Wattpad hikayesinden fırlamış gibi dursa da:)

Her pazartesi yeni bölüm yayınlanıyor. Şimdilik 63 bölüm yayınlandı, ben daha başlardayım. Vakit bulduğumda okumaya devam edeceğim.

Geçmişinden nefret eden ve yepyeni bir hayata başlayan ana karakterimiz, herkese yalanlar söyleyerek kendine yeni bir hayat inşa eder. Adını bile değiştirmiştir, artık Yeonhee Bae'dir. Ancak bir gün, bir işe girmek üzere gittiği mülakatta biriyle tanışır. Bu kişi onu geçmişten tanımaktadır ve bütün sırlarını biliyordur. Bu sebeple birbirlerine düşman olurlar ama bu düşmanlık yavaş yavaş romantizme dönüşür.

Şimdilik hoş gözüküyor, hikaye ilerlediğinde daha detaylı bir yorum yapabilirim.



True Beauty 

Şimdilik 143 bölüm yayınlandı. Her çarşamba yeni bölüm geliyor. Daha önce hakkında bir yazı yazmıştım. Okumak için tıklayın!  

Aynı zamanda bir dizisi mevcut, onu da dün bitirdim. Yakında yorumu gelecek:)



Killstagram 

Detaylı yorum için tıklayın!


Before We Knew It 

Bu sıralar kafayı gerçek anlamda taktığım bir Webtoon. Ben okumaya başladığımda elli küsür bölümü vardı ve tabii ki de yapacağımı yapıp hepsini bir anda okudum. Şimdi yeni bölümleri okuyabilmek için pazar günlerini iple çekiyorum. Çizimleri çok iyi, renkler, renk uyumları falan her şey harika. Tamamen bir sanat. Yukarıdaki Webtoonların tümü Kore'de geçiyor ve Koreli insanlar tarafından yazılıp çiziliyor. Ancak bu onlardan farklı olarak Japon bir yazar-çizer tarafından oluşturuluyor ve Japonya'da geçiyor.

Henüz 57 bölümü var, dediğim gibi her pazar yeni bölüm geliyor.

Zamanında yazar olmak isteyen ancak editörlüğün ona daha uygun bir meslek olduğunu düşünüp editör olan Kano, tam bir kitap kurdudur. Resmen kitapların içinde yaşıyor gibidir. Ayrıca gerçek hayatta yaşamadığı birçok şeyi kitaplardan öğrenip gerçek hayatına uygulamaya çalışmaktadır. Aşık olmak buna bir örnek. 26 yaşında olmasına rağmen hiç aşık olmamıştır, aynı zamanda kimseyle de çıkmamıştır.

Derken bir gün, yayınevinin müdürü Kano'yu, Japonya'nın en ünlü yazarlarından biri olan Saku Kagaya'nın editörü yapar. (Kagaya çok çapkın biridir ve hep aşk hayatıyla gündeme gelmektedir.) Kano'nun en sevdiği ve kitaplarını ezbere bildiği yazar olan Kagaya belli sebeplerden ötürü hiç aşk romanı yazmamıştır. Kano ise onu aşk romanı yazması için teşvik etmeye çalışmaktadır. Bu süreç boyunca ikili birbirine aşık olur. Aynı zamanda ikisinin geçmiş sırlarını öğrenirken aslında ikisinin kaderlerini kesiştiren kişinin Chiyoka olduğunu keşfederiz.

Chiyoka'nın kim olduğunu söylemeyeceğim, okurken keşfetmenizi tercih ederim:)


Bunların arasından en çok True Beauty'yi seviyorum. Mükemmel, 10 üzerinden 100 alır benden. En iyi çizimlere sahip olan Webtoon. Bundan daha iyisini bulamazsınız. Şimdi çizimlerine göre bir sıralama yapacağım. 

  1. True Beauty
  2. To You Who Swallowed a Star
  3. Before We Knew It
  4. To Love Your Enemy
  5. Killstagram


Şimdi de hikayeye göre bir sıralama yapacağım.

  1. True Beauty
  2. Killstagram
  3. To You Who Swallowed a Star
  4. Before We Knew It
  5. To Love Your Enemy
Şu an şunu fark ettim ki, az önce Before We Knew It'i ölümüne övdükten sonra sıralamada onu biraz yermişim. Ama bunun sebebi onun kötü olması falan değil, diğerlerinin fazla iyi olması.

Umarım yazıyı beğenmişsinizdir. Beğendiğiniz Webtoon varsa lütfen bana da önerin:)

4 yorum:

  1. evet before we knew it i en başa koycan sandımdı okurken, true beauty, peki, webtoon öneremicem şimdilik, sen daha çok izliyon :) en son dal sez okumuştum ben de işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. True Beauty, Webtoonların şahı bence. En popüler 2. Webtoon zaten. Dal Sez'e bir göz atacağım:)

      Sil
  2. Sadece True Beauty'i biliyorum bu listeden onu da okumayı çok önceden bıraktım, daha Suho karakteri vardı :)) Konusu güzel bir noktaya dikkat çekiyordu ama sonradan neler geliştiğini bilmiyorum. Çok webtoon okumuyorum ama batağına düşmek istersen Yumi's Cell de iyiydi, benim favorim o :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. True Beauty çok güzel, epey fazla olay gelişti, doğal olarak 143 bölüm olunca:)
      Yumi's Cell, yazdım bir kenara:)

      Sil