17 Mart 2021 Çarşamba

True Beauty | Webtoon

 

İlk olarak Webtoon'un ne olduğundan bahsetmem gerekirse, web ile cartoon kelimelerinin birleşiminden türemiş bir sitedir Webtoon. Kısaca Güney Kore menşeili, dijital çizimlerle yapılan dijital bir çizgi roman sitesi. Webtoon'lar İngilizceye çevriliyor zaten. Ama eğer başka insanlar Türkçeye ya da herhangi bir dile çevirirse o dillerde de okuyabilirsiniz.

Bugüne kadar çok fazla Webtoon okuyamamıştım. Ama geçenlerde ''Artık okumaya başlayacağım.'' dedim ve internette sürekli gördüğüm True Beauty'yi okumaya başladım. Ben okumaya başladığımda 134 bölümü yayınlanmıştı ve ''Nasıl okuyacağım şimdi bu kadar bölümü?'' diye düşünmüştüm ama 4 günde 134 bölümü okudum, evet. Hatta her çarşamba yeni bölüm yayınlandığı için 135. bölümü de o 4 gün içerisinde okumuş oldum.

136. bölüm tam sınavlarımın ortasındayken yayınlandı ve yorgun argın okuldan eve geldiğimde (pazartesiden çarşambaya kadar 8 sınav olduğum için) bunun şerefine kendimi ödüllendirdim ve onu da okudum. 137. bölüm siz bunu okurken yayınlanmış olacak sanırım.

Belki aranızda çıldırmış olduğumu düşünenler olabilir (bu kadar hızlı okuduğum için) ama gerçekten çok hoşuma gitti. Ayrıca stresli bir dönemde olduğum için kendimi rahatlatmak üzere kitap okumak yerine Webtoon okudum.
Ben İngilizce kitap okumak konusunda tembellik eden bir insanım. Ama okumam gerektiğini biliyorum, bir dilde iyi hale gelebilmek tabii ki de okumakla olur, ancak dediğim gibi bu konuda tembelim, üşeniyorum ve okuduğum kitaplar genelde klasik kitaplar olduğu için, İngilizce versiyonları bana çok ağır geliyor. Bu yüzden Webtoon benim için çok yararlı oldu. 4 günde gerçekten konuşurken akıcılaştığımı hissettim. (Kendi kendime hep İngilizce konuşuyorum da.) 

Konusundan bahsetmem gerekirse, kendisini çok çirkin bulan ve diğerleri tarafından da çirkin bulunan Jugyeong, makyaj yapmayı öğrenip bambaşka bir insana dönüşür. Böylelikle iki farklı kişi gibi yaşamaya başlar. Çizgi roman dükkanında tanıştığı Suho ve okuldan tanıştığı Seojun ile yaşadıkları ve Suho ile Seojun'un arkadaşlığının altından çıkan dram işlenmekte. 
Kısacası romantik bir Webtoon, manga olsaydı shojo manga olurdu yani.

Aynı zamanda bu Webtoon'un dizisi de çekildi. (Çok fazla rağbet gördüğü için) Onu da izlemek istiyorum vakit bulunca.

Eğer önerdiğiniz Webtoon olursa severek okuyabilirim.

8 yorum:

  1. Webtoon' un ne olduğunu ben de W adlı Kore dizisinde öğrenmiştim. Güzel diziydi. :)
    Ben de okumak isterdim ama İngilizce olunca sıkılırım gibi geliyor. Zaten İngilizceye sevdiğim için değil mecbur olduğum için çalışıyorum. Yoksa Japonca çok daha güzel bir dil bana göre.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Türkçe olsa daha çok keyif alarak okurdum, ama İngilizcemi geliştirmek ve İngilizce bir şeyler okumak zorunda olduğum için Webtoon'u güzel bir opsiyon olarak görüyorum.
      Vaktim olursa ve becerebilirsem Webtoon'ları çevirmeye çalışacağım:)
      Japonca bence de çok tatlı, özellikle alfabelerini seviyorum^^

      Sil
  2. Yaa ne kadar güzel olur çevirebilirsen, ben de okumak isterdim. :)

    YanıtlaSil
  3. hımmm, çevir tabii okuruz, true beauty izliycektim yaa ama okurum daaa :) çok fazla okumadım webtoon, çok güzel bişiler olursa söleriiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de izlemek istiyorum. Güzel şeyler bulursan öner Deep, zevkine güveniyorum:)

      Sil
  4. Dalsez okuyorum webtoon olarak tavsiye ederim fantastik gizem macera türünde :) ben de ingilizce geliştirmeye çalıştığım için ingilizcesini okumaya başladım zaten türkçe çevirileri biraz eksik gibi oluyor :) buna da bakarım güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dalsez'e bir göz atarım. True Beauty, çizimleri olsun kurgusu olsun çok tatlı, benim için yeri çok ayrı ve her zaman öyle kalacak. Şu sıralar dizisini izliyorum. Bitirince mutlaka yorumlarım:)

      Sil