15 Mayıs 2020 Cuma

Gizliden Gizliye 1984



Geçenlerde birkaç arkadaşım ve bir öğretmenimle birlikte 1984 kitabı üzerine konuşmak için bir canlı yayın açtık. Aslında bu tarz kitap sohbetleri yapmak çok iyi oluyor çünkü farklı bakış açılarından olaylara tekrar göz atabiliyorsunuz.

Biraz konuştuk, mesela Goldstein'ın yazdığı iddia edilen kitabın aslında O'Brien tarafından yazıldığı hiç aklımın ucundan geçmemişti. Bunu canlı yayınımızda öğrendim.

Ama en çok dikkatimi çeken şey, ''Acaba dünya düzeni gerçekten gizliden gizliye 1984'e doğru gidiyor mu?'' konusu oldu. Şuanda Corona sebebiyle izolasyon alanınızdan çıkarsanız size mesaj gelebiliyor, hastalığın yoğun olduğu yerlerin takibi için konumlarımız belirleniyor. Tabii ki de bu bizim sağlığımız ve iyiliğimiz için. Ancak başka ülkelerde bu teknolojilerin ne amaçla kullanıldığını bilemeyiz. Ya da en basiti sosyal medyada kendimize ait her türlü bilgiyi paylaşabiliyoruz, adeta ''Ben buradayım!'' diye bağırıyoruz. Bir bakıma bütün bilgilerimizi gözler önüne seriyoruz.  Bu da akıllara bu soruyu getirmiyor değil, ''1984 gerçek olabilir mi?''.


Düşüncelerinizi yorum kısmında belirtmeyi unutmayın:)

19 yorum:

  1. Evet, distopik bir dünyada yaşadığımıza kesinlikle katılıyorum. Yorumun için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  2. herkesin telefonu var zaten uygulamalara sosyal medyalara gerek yok bile artık. şu an nerdesiniz isteyen herhangi birisi sizi bu blog üzerinden bulabilir :/

    YanıtlaSil
  3. son yazıma baksanaaaa :) gelcam yineğğğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya çok şekersin, çok teşekkür ederim ♥♥♥

      Sil
  4. Kitabı okumadım ama ne anlattığı konusunda biraz bilgi sahibiyim. Ama nedense yazılan çizilen her şey uzun yıllar alsa da karşımıza çıkıyor. Tuhaf geliyor bu durum bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten her şey bir şekilde insanın karşına çıkıveriyor tekrardan. Yorumun için teşekkür ederim:)

      Sil
  5. Her şeyin karanlık bazı güçler tarafından yönetildiğini düşünüyorum ben de. Teknoloji sayesinde, bu durumun daha da kolaylaştığını düşünüyorum. Ne yazık ki dünyada bilinçli insan sayısı oldukça az.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, yazıma şans verdiğin için teşekkürler:)

      Sil
  6. 1984 severek okuduğum bir kitabdı. Belki ordaki gibi değil ama bir şeyler değişiyor ama biz fark edemiyoruz diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle bence de. Yorumun için teşekkür ederim:)

      Sil
  7. 1984 mükemmel bir eser. Verdiği mesajlar, büyük biraderin halkı sürekli gözlemlemesi, kitapta anlatılan baskıcı rejimin güzel detaylarıydı. Kitabı canlı yayında tartışmanızı da ayrıca beğendim. Takipteyim sizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kitap gerçekten epeyce detaylıydı ve iyi kurgulanmıştı. Teşekkür ederim desteğiniz için:)

      Sil
  8. Merhaba bera.hosgeldin.çok tatlı bir bloğun varmış nice yazılarıni okuruz umarım.1984 çok sevdiğim bir kitaptır.dili,anlatımı her şeyiyle. Ama ben şu an yaşadığımız distopik ortamın Cesur yeni dünyada ki gibi olduğunu düşünüyorum. Bu kanıya Neil postman'ın telefon öldüren eglence kitabının girişinde okuduğum yazı sayesinde vardım.merak edersen bir bak hoşuna gidebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum:) Çok teşekkür ederim, bence de çok değerli bir eser. Öneri için de teşekkürler bu arada:) ♥

      Sil
  9. bill gates in chip düşüncesiyle öyle oluciz herhaldeee :)

    YanıtlaSil
  10. 1984, çok etkileyici bir kitaptı. Bu kitabın filmi de var. O da çok iyiydi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel bir kitap.
      Filmini izlemedim ama izlemeyi düşünüyorum:))
      Yorumun için teşekkür ederim:)

      Sil