7 Mayıs 2020 Perşembe

Wattpad ve Sanal Kitaplar

Bildiğiniz üzere, internetten kitap okumak çok yaygın bir hale geldi.Hal böyle olunca internetten kitap yazan birçok insan ortaya çıkıverdi.

Öncelikle bunu çok hoş bulmadığımı belirtmek istiyorum. Herkesin aklına estiği gibi kitap yazmaya kalkışması hatta ve hatta yayınlandıkları platformlar üzerinden bu kitapların yayınevleri tarafından keşfedildikten sonra hiçbir edebi değerleri olmadığı halde sadece kitlesinin gücüne güvenilerek basılması beni rahatsız ediyor açıkçası. Tabii ki genelleme yapıyorum. Bu platformlar yetenekli bazı insanların keşfedilmesi için harika birer fırsat. Kendi deneyimlerimden bahsedecek olursam Wattpad üzerinden yayınlandıktan sonra basılan birkaç kitabı okudum ve bu yorumu ona göre yapıyorum. Neyse ki okuduğum kitapların hiçbiri kötü değildi. Çevremdeki insanların yorumlarına güvenerek bu kitapları okudum ve yetenekli genç yazarlara denk geldim.Bu beni mutlu etti tabii ki çünkü kötü olarak nitelendirdiğimiz kitapları okuduktan sonra eminim hepimize kitap okuma konusunda bir isteksizlik geliyordur, ki bana geliyor, bu durumu yaşamamak için faydalı bulmadığım kitapları okumamaya çalışıyorum. Etkili olabiliyor.

Dediğim gibi güzel kitaplar çıkıyor ancak kötü olanları gerçekten internet üzerinden okunma sayısı görüldükten sonra 'bu kitap satar' mantığıyla basılıyor. Genellikle aileler çocuklarının ellerinde kitapları gördüklerinde gerçekten seviniyorlar. Çünkü çocuklarının kitap okuduklarını düşünüyorlar. Ancak öyle kitaplar basılıyor ki inanın bana okunmasalar daha iyi. Her kitap yararlı değildir. İnsanlara bunu anlatmak zor olabiliyor.

İnternet üzerinden kitap yazma ve onları okuma konusundan sonra bir de kitapları PDF şeklinde okuma konusu var. Şahsen ben bunu çok zorunda kalmadıkça tercih etmiyorum. Kitabın sayfalarının kokusunu duymak, onlara dokunmak beni daha mutlu ediyor ancak zorunda kaldığım zamanlar da olmuyor değil. İnsanları bu yolu seçtikleri için yargılamamak gerek. Kitaplar artık gerçekten pahalı ve insanlar, her şeyde olduğu gibi, kitap almak için de indirimleri, fuarları beklemek zorunda kalıyorlar. (ben de dahil) Bu açıdan bakarsak PDF kitaplar hem daha hızlı hem de daha ucuz ulaşım sağlıyor. Evet, belki işimizi görüyor ama bence kitap okumanın yerini tutmuyor.

Sonuç olarak sanal platformlar üzerinden eserler oluşturulmasına karşı değilim. Dediğim gibi birçok başarılı, yetenekli yazarın keşfedilmesinde yardımcı olan etkenlerden biri. Ancak her insanın kontrolsüzce bu platformda yazı yazabilmesi, üstüne üstlük bu yazıların çok okunma almalarının ardından içeriği kontrol edilmeden, sadece maddi gelir düşünülerek basılmasını hoş bulmuyorum. PDF kitaplara gelince bunlar tabii ki de çok yararlı olabiliyorlar ancak kitabın yerini tutmuyorlar.


Okuduğunuz için teşekkür ederim.







4 yorum:

  1. Daha önce hiç wattpad kitabı okumadım. Ama eminim keşfedilmemiş çok güzel yazan değerli arkadaşlar vardır. Ben de nadir olarak bir kitabı çok merak ettiysem hemen ulaşmam gerekiyorsa e-kitap olarak okuyorum. Ama kitabı ele almanın hazzı çok farklı gerçekten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayınevlerine başvurarak kitap bastırmak gerçekten zor bir olay. Çok güzel bir kitap yazmış olsanız bile yayınevleri genelde kabul etmeyebiliyor. Wattpad bunun için güzel bir fırsat. Eğer bir kitle oluşturabilirseniz büyük başarılar eldebilirsiniz. Bu, yetenekli insanlar için güzel olsa da bu fırsatı suistimal edecek insanlar da var maalesef. E-kitaplar işe yarıyor evet ama sizin de söylediğiniz gibi kitap çok farklı:) Yorumunuz için teşekkürler:)

      Sil
  2. Watpad ilk zamanlarında gerçekten değerli yazılara, hikayelere yer vermişti. Ama son zamanlarda girip baktığımda hepsi birbirinin benzeri, zerre edebi değeri olmayan yazılar içeriyor. Keşke gençlerimiz popüler diye bu yazıları okumak yerine gerçekten emek veren değerli yazarların eserlerini okusa.

    YanıtlaSil