30 Haziran 2020 Salı

Ağaç Evi Sohbetleri #45

Herkese Merhaba!
Ağaç Evi Sohbetleri'nde bu haftaki konumuzu YILDIZ belirlemiş. Beni davet ettiği için Deeptone'a ve bu güzel konu için YILDIZ'a teşekkür ediyorum öncelikle.

Konumuz: ''Paylaştıkça çoğaldığınıza, verdikçe aldığınıza inanıyor musunuz? Verme eylemini sadece maddesel değil manevi açıdan da (sokak hayvanlarına su vermek, bir bilgi kırıntısını, hatta bir gülümsemeyi paylaşmak da olabilir) değerlendirdiğinizde en son neyi verip neyi almış olabilirsiniz?
Bu konuyla ilgili bir farkındalığınız oluştu mu?''

Şahsen ben paylaştıkça çoğaldığıma, verdikçe aldığıma inanıyorum. Belki birçok insan böyle düşünmüyor olabilir. Verdiğimiz kişiden almak zorunda değiliz, evren bir şekilde bunun karşılığını veriyor zaten. Ben bunu kendimde gözlemledim sayılır. İnsanları mutlu ettiğimde başka bir sebebe ihtiyaç duymadan mutlu olabiliyorum. Kolay ya da zor olması önemli değil. Sabahları bir kişiye 'günaydın', akşamları 'iyi akşamlar' demek veya karşılaştığım birisine 'merhaba' demek; birisine tebessüm etmek; başka birisine zorlandığı herhangi bir konuda yardım etmek; otobüste oturmaya ihtiyacı olan birilerine yer vermek; okulda utandığı için soru soramayanlara yardımcı olmak; yemeğimi birisiyle paylaşmak; küçük çaplı da olsa hediye vermek; üzgün olan birisini fark ettiğimde ona derdini sormak; anneme, babama, kardeşime yardım etmek, bir nebze de olsa yüklerini hafifletmek veya bunun gibi birçok şey beni gerçekten çok mutlu hissettiriyor. Hafiflemiş gibi hissediyorum adeta. Mutlu olabilmenin bu kadar kolay olduğunu unutmamalıyız bence.

En son neyi verip neyi almış olabileceğime gelirsek gülümseme verip gülümseme almış olabilirim:)

Böyle düşündüğüme göre ben küçükken bu konuda farkındalığımın oluşmuş olduğuna inanıyorum. Ama oluşmamış olsa bile şu anda bunu yazarken oluşmuş olduğunu sanıyorum:)


Bu haftaki Ağaç Evi Sohbetleri'nden benlik bu kadar:)
Yorumlarınızı bekliyorum, iyi günler dilerim:)

12 yorum:

  1. Sohbetlerde en sık karşılaştığım paylaşım şekli gülümseme. Ne yazık ki insanlara gülümsemeyi de unutturdular. Yine de bütün dünyaya inadına gülümseyelim:)

    YanıtlaSil
  2. Berracığım bütün samimiyetinle Ağaç Ev sohbetine katıldığın için çok teşekkür ederiz. Gülemseyen ve gülümsenen olma halin sonsuza dek devam etsin inşallah 🙏🤗🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, asıl ben teşekkür ederim böyle güzel bir konu seçtiğiniz için. İnşallah hep birlikte hep gülümseriz, gülümsetiriz:)

      Sil
  3. Ben de sevdiğim kişiler bana gülümsesin istiyorum ama çoğu zaman bana bakmıyorlar ilgilenmiyotlar bile, neyi önerirsiniz?

    YanıtlaSil
  4. eveet haklısın, evren bir şekilde karşılığını verir, gülümseyelim ve bunun farkında olalııım :)

    YanıtlaSil
  5. pozitif yazılar yazmak da bir tür "vermek" sanki. bu pozitif yazıyı okumak iyi geldi bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, bence de öyle. Ne mutlu bana o zaman:)

      Sil
  6. Olumlu düşünmek ne güzel... Ben de Kaystros gibi karamsarım bu konularda ama katılıyorum her zaman değil ama şansa işte bazen kader gülüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olumlu düşünmek güzel tabii. Böylelikle hep bir mutluluk sebebi bulabiliyorsunuz. İnsan bazen karamsar olabilir, olsun:)

      Sil