16 Haziran 2020 Salı

Ağaç Evi Sohbetleri #43

Herkese Merhaba!

Bugün yeni bir 'Ağaç Evi Sohbetleri' yazısıyla karşınızdayım.
Bu haftanın konusunu Kaystros Tyrha belirlemiş.

Ve yazıları yazdığımızda linklerimizi Kayıp Fısıltı'ya iletmemiz gerekiyormuş.
Bahsettiğim iki bloga da isimlerine tıklayıp ulaşabilirsiniz.

Konumuz: 'Toplumsal yaşamımızı olumsuz etkileyen en önemli üç sorun, önem sırasına göre hangileridir? Bu sorunların üstesinden gelmek için sizce neler yapılmalıdır?'

Güzel bir soru. Madde madde şeklinde açıklayayım.


  1. Sanırım birçok kişi aynı cevabı vermiştir. En önemli sorunumuz cahillik. Toplumun okumak, araştırmak gibi olgulardan uzak olması. Bunun örneklerine her alanda rastlıyoruz. Youtube'da epey izlenen bir kanal var belki biliyorsunuzdur. Sokak röportajları falan yapıyor. Eğer bu kanaldan bir video bile izlediyseniz gerçekten ülkenin durumu hakkında haberdar olmamanız mümkün değil. Galaksimizin adını bilmeyenlerden, İstanbul'un Fethi'nin tarihini bilmeyenlere kadar her çeşit insan var. Hatta ''Atatürk'ün soyadı nedir?'' diye sorulunca cevap veremeyen bile var. Bu, verebileceğim en somut örneklerden. Gerçekten okuma, öğrenme isteği olan insan sayısı çok az bence. Bunun çözümü okumak, okutturmak. Eğitim. Ülkemizdeki eğitim modelini başarılı bulamıyorum. Müfredatın daha dolu olması gerektiğini düşünüyorum. Araştırmaya, bilim ve teknolojiye teşvik olmalı. Öğrencilerin yetenekli olduğu alanlara doğru yönlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Bu arada Türkiye'de okur-yazarlık oranının %96 olduğunu belirtmek istiyorum.
  2. Bir diğer sorunumuz ise hoşgörüsüzlük ve saygısızlık. Seçimleri, yönelimleri, dış görünüşleri, fikirleri vs. farklı olan insanlara karşı saygı ve hoşgörü yok maalesef. Bu konu hakkında örnek çok. İnsanlar diğer insanların hayatlarıyla çok ilgileniyorlar. ''Bizi ilgilendirmez, onun hayatı onun tercihi.'' düşüncesi yerine herkesin hayatına karışma durumu hakim. Bunun çözümü de eğitim. Aile içinde eğitim yani öğretim. Aynı zamanda empati duygusu. Empatiyi geliştirmek için de kitap okumak. Her şey kitap okumaya çıkıyor yani.
  3. Sıradaki sorunumuz, bencillik. Örneğin kimse 'çevreye zarar verir miyim' diye düşünmüyor. 'Yapacağım şey başkasına zarar verir mi' diye düşünmüyor. O sırada o kişinin işi görülüyorsa gerisi önemli değil. Başkası hiç önemli değil. İşte sorun bu. Maalesef bunun çözümünden emin değilim. Eğitim-öğretim-kitap okuma belki bunlar olabilir. Çünkü bunların eksikliği zaten birçok sorunun oluşmasına sebep oluyor. Ancak şu an düşünüyorum da bazı insanları nasıl eğitirseniz eğitin, kitap okutun vs. ama hoşgörü, saygı kazanmıyor ya da bencilliğini kaybetmiyor. Bu konuda nasıl bir çözüm olmalı bilmiyorum. Görüşlerinizi bekliyorum.


Yani bence bizim en büyük sorunlarımız bunlar. Eğitim ve kişilikle ilgili. Bunları çözdükten sonra yapamayacağımız şey yok bence.



Yorumlarınızı bekliyorum.
İyi günler dilerim:)










11 yorum:

  1. heeey gelcem yineeee, oleeey sen de ağaç ev sohbetçisi oldun oleeeey :)

    YanıtlaSil
  2. Sohbet konusunu madde madde sıralaman ve peşinden çözüm önerilerini sunman şık olmuş. Cehalet, sohbete katılan arkadaşların ortak cevabı:) Ve her şeyin çözümü de bilimsel, kaliteli eğitim.

    Saygısızlığın eğitim ve kültür eksikliğinden kaynaklandığını düşünüyorum.

    Bencillik ya da diğer bir deyişler egoizm, sanırım yaradılışımızda var.
    Katıldığın için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, asıl ben teşekkür ederim:)

      Sil
  3. Aynen öyle, teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil
  4. mükemmel bir yazı bu ve en önemlileri söylemişsin gerçekten de. valla bu yazı için kutlarım seniiii :)

    YanıtlaSil
  5. yaa son yazımdaki mimi yapsanaaa :)

    YanıtlaSil