17 Mayıs 2021 Pazartesi

Haftanın Film Önerileri

 

Altıncı His / The Sixth Sense

Film bir doktorun, tedavi edemediği ve psikolojik rahatsızlıkları olduğu düşünülen bir hastası tarafından vurulmasıyla başlıyor. Doktorunu vurduktan sonra intihar eden bu genç hasta sürekli artık korkmak istemediğini söyleyip durmaktadır.
Olaydan bir yıl sonra doktor Malcolm Crowe, bu hastaya çok benzeyen başka bir hastayla karşılaşır. Bu hasta da korkmak istemediğini tekrarlayıp durmaktadır. Filmin ilerleyen dakikalarında Malcolm, bu hastanın neyden korktuğunu yani sırrını öğrenir. Daha sonra çok şaşırtıcı bir gerçekle yüzleşir.

Genellikle izlediğim filmlerin konularına ve türlerine bakarım ve ona göre izleyip izlemeyeceğime karar veririm ancak bu sefer pek öyle olmadı. Bu filmi biri bana önerdi ve konusunun ne olduğunu sorduğumda ''Boş ver, direkt izle, öyle daha keyifli oluyor.'' dedi. Ben de tamam, dedim ve izlemeye başladım. Daha sonradan öğrendim ki bu film aslında çok ünlüymüş ve birçok insan filmi izlemeden filmin sonunu öğrenmiş ve bu epey üzücü olmuş. Çünkü çok iyi, sağlam bir film. Bu tarz filmlere bayılıyorum.

Neyse, bu filme gelecek olursak, çok güzeldi. Bruce Willis'i de severim. Bayağı iyi bir filmdi kısacası.

Ayrıca filmin sloganı da çok güzel, ''Not every gift is a blessing.'' yani ''Her hediye hayra alamet değildir :D'' tarzı bir şey:)

10/10


Zindan Adası / Shutter Island

Konusundan bahsetmeden önce şunu söylemek istiyorum ki, bu filmden bahsedildiğini ve çok iyi olduğunu duymuştum ama konusu ya da türü hakkında hiçbir bilgim yoktu. Denk gelince izleyeyim dedim ve sanırım hayatımda verdiğim en iyi kararı vermişim. Çok net. Bu filme bayıldım. Bu filme dair her şeye, her detaya bayıldım ve rahatlıkla söyleyebilirim ki bu film hayatımda izlediğim en iyi filmdi. İzleyecek bir film arıyorsanız lütfen bunu izleyin ve bana düşüncelerinizi iletin. Lütfen, rica ediyorum.

Teddy Daniels ve Chuck Aule isimli iki polisin, Rachel Solando isimli hastanın kaçması üzerine çok tehlikeli hastaların tutulduğu Ashecliffe Hastanesi'nin bulunduğu Shutter Adası'na gitmeleri ve orada yaşananları konu alıyor.

Sanırım bu filmi ne kadar sevdiğimi anlamışsınızdır. Mutlaka izleyin. Mutlaka:)
1000000/10


Yırtıcı Kuşlar / Birds of Prey

Seneler önce Suicide Squad filmini izlemiş ve Harley Quinn'i çok sevmiştim. Bu yıl, Harley Quinn karakterinin başrolde olduğu Birds of Prey isimli film çıktı. Karşıma da çıkınca izleyeyim bari, dedim. Ne ilginçtir ki, diğer ikisinde olduğu gibi bu film hakkında da pek bir fikrim yoktu. Sadece Harley Quinn var diye izledim. Böyle ikonik karakterleri hep sevmişimdir.

Her neyse, filme dönecek olursak konu itibariyle Harley ve diğer birkaç kadın kahramanın Black Mask isimli kahramana ait olan elmasın peşine düşmelerini ve ardından Cassandra Cain isimli kızı kurtarmalarını konu alıyor.

Eğlenceli bir filmdi, kafa dağıtmaya birebir.

7/10






Bu sıralar izleyecek film bulamıyorum, önerileriniz varsa yorum olarak bırakabilirseniz çok sevinirim:)




------SPOILERIMSI------ 
(Filmlerle ilgili bir spoiler yok, sadece filmleri izlemeden okumamanız takdirinde filmler daha fazla keyif verecektir.)



İlk iki filmin türüne mindf*ck (beyin yakan) deniyor. Yani sonunu tahmin edemeyeceğiniz ve sonunda şok olacağınız filmler. Bu tarz filmlere bayılan çok fazla insan var ve sürekli bu türde film arıyorlar.

Ama benim bu konuda bir önerim var. Bir filmin beyin yakan tarzda olduğunu bilerek izlerseniz bence çok da keyifli olmuyor. Mesela ben bu iki filmin bu tarzda olduğunu bilmeden izlediğim için çok keyifli oldu ve iki kat şaşırmış oldum. Ben bir film izlerken IMDB puanına ve türüne (dram, bilim kurgu, aksiyon vs. gibi. mindf*ck resmi bir tür değil) bakıyorum ve film hakkında pek fazla bir bilgi edinmiyorum. Böylece kendimi filmin akışına daha kolay kaptırıyorum ve film daha etkili oluyor.

Eğer bu tür film önerileri içeren bir yazı isterseniz sizin için bir derleme yapabilirim:)

İyi günler dilerim:)

11 yorum:

  1. Birds of Prey hariç diğer filmleri izledim. İkisini de çok beğenmiştim. Her iki filmi de dikkatle izlemek gerekiyor. Sonra final geldiğinde bir şeyleri anlamama olasılığı olabiliyor. Tavsiyen için teşekkürler. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ikisi de çok güzel filmlerdi. Birds of Prey ise daha muzip, rahat bir film. Rica ederim:)

      Sil
  2. Ilk iki filmi izlemeyi düşünüyorum şu an bayağı heyecanlandım. Ama ne zaman izlemeye fırsat bulurum bilmiyorum. Izleyip gelicem en kısa zamanda:) Ve beyin yakan :) filmlerle alakalı bir derleme yapman çok güzel olurduu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen izleyin, ikisi de çok iyi filmler, düşüncelerinizi merakla bekliyorum. Derlemeyi de en kısa zamanda yapmaya çalışacağım:)

      Sil
  3. Ben genelde dizi izliyorum o yüzden film önerisi yazısı yazarsan çok memnun olurum çünkü kendime uygun film bulmaktansa dizi daha kolay buluyorum :D Çok keyifli bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Film önerileri yazısını en kısa sürede yazacağım:)

      Sil
  4. İkinci film çok öneriliyor ama hala izlemedim :) 1. film daha çok dikkatimi çekti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de çok güzel, mutlaka öneririm:)

      Sil
  5. Zindan Adası gerçekten harika bir film, beğeneceğini düşünüyorum. İlk film de bayağı iyiydi. Ve evet, gerçekten söylediğin gibi, sonunun tahmin edilemediği iddia edilen filmleri izlerken hep tahmin etmeye çalışıyorum ben, ''Acaba şöyle mi, yok yok kesin böyle.'' diye. Bilmeden izlemek en güzeli. Teşekkür ederim güzel yorumun için:)

    YanıtlaSil
  6. tabisi yap ya derleme, her zaman :) birds of prey, bunu izleyim :) film çok izliyom da sen tür söyle, ona göre seçeyim sana, mesela bak, aşka yükseliş adlı filmi izledim, çok çok beğendim, gençlik filmi, dram, korku, aşk, gerilim, komedi, tür sölersen bir dolu sölerim, örneğin, iki romantik film var çok çok sevdiğim ve hep izlediğim, leap year, love rosie :) deja vu var, paralel evren, üç beş defa izledim, tuzak var (trapped) gerilim, kaç defa izledim, ay prensesi, en sevdiğim filmler arasında arada bir izliyorum, kızım ve ben (kokowaah), sonra, ı am sam :) bak bunlar hepsi çok sevdiklerim yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film önerilerine ihtiyacım vardı, çok teşekkür ederim Deep, senin film önerilerine güveniyorum, bunları izleyeceğim yakında:)

      Sil