4 Mayıs 2021 Salı

Doğu Ekspresinde Cinayet | Film

 

Uzun zamandır bu filmi izlemeyi planlıyordum ama bir türlü izleyememiştim. Sonunda izleyebildim.

Zaten Agatha Christie'yi çok seviyorum ve bu kitabının da harika olduğunu düşünüyorum o yüzden filmden beklentilerim yüksekti.

Doğu Ekspresinde Cinayet isimli kitabın yorumuna buradan ulaşabilirsiniz.

Öncelikle şunu söylemeliyim ki film kesinlikle kitap kadar etkileyici değildi. Ayrıca filmde katilin tahmin edilmesi çok daha kolaydı. Ancak sinematik açıdan bakacak olursak çekimler, açılar, renkler, oyunculuklar çok iyiydi. Bence oyuncular hakkındaki tek problem, kitapta tasvir edildikleri görünümde olmamalarıydı. Mesela Poirot bu şekilde tasvir edilmiyordu. Daha dazlak, esmer, kısa boylu birisi olarak hayal etmiştim onu, kitapta anlatıldığı kadarından yola çıkarak. Açıkçası filmde kitaba uymayan birçok şey vardı ve bu durumun pek hoşuma gittiğini sanmıyorum. Eserlerden uyarlanan filmlerde, esere sadık kalınması gerektiğini düşünüyorum. Özellikle dikkatimi çeken şeylerden biri ise, katilin bulunmasının filmde çok kısa sürüyor oluşuydu. Normalde Agatha Christie'nin tüm kitaplarında zanlılar birden fazla kez sorguya çekilir, eğer cinayeti araştıran bir dedektif varsa o dedektifin düşünme sürecini de takip etmemiz sağlanır. Ancak bu filmde her şey bir anda olup bitiyor gibi geldi bana. Bence yeteri kadar tatmin edici bir film olmamış fakat şuna dikkat çekmek istiyorum ki, ben burada kitap ile filmi karşılaştırdığım için film hakkında kötü birkaç yorum yaptım, eğer kitabı bu filmin tamamen dışında bırakır ve bu filmi tamamen farklı bir esermişçesine değerlendirirsem gayet güzel olduğunu söyleyebilirim.

Kısacası polisiye/suç türünde bir film izlemek istiyorsanız, bu filmi izleyebilirsiniz ama filmi izlemenizdense kitabı okumanızı tercih eder ve bunu öneririm.

8/10


DUYURULAR

  • Instagram sayfamız açıldı! Henüz bir şey paylaşmadım ve aktif değilim ancak yakın zamanda orada da paylaşımlar yapmayı planlıyorum. Instagramda @genclikyolculugu adresinden bana ulaşabilirsiniz.
  • Bilgilaryum blogundan Oğuzhan Eren ile röportaj yaptık. Buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

14 yorum:

  1. İzlemiştim ama bence yine izlenir keyifle...

    YanıtlaSil
  2. İzlediğim bir film . Film çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir filmdi, özellikle çekimi, görselleri, renk uyumları harikaydı:)

      Sil
  3. izledim ama baksana, bu romanın bu filmi eh işte, 1974'te çekilmiş olanı var, o çok iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, romanı kadar havalı bir film olduğunu ben de düşünmüyorum. 1974 versiyonuna da bir göz atayım hemen, zaten eski filmler hep daha iyi oluyor, özellikle bir kitaptan uyarlanmışsa:)

      Sil
  4. Filmi ben de izlemedim henüz ama izlemek isterim en kısa zamanda. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir filmdi, asıl ben teşekkür ederim yorumunuz için:)

      Sil
  5. Bunu izlemiştim. Fena film değildi. :)

    YanıtlaSil
  6. insta peki :) sohbeti okudum. çok şekerdi, ödev için hıhıms :) gençlik yolculuğu, hıhım, eveti, aklımda, hatta manga kitaplarını bile buldum, alıp okurum işallah :) baksanaa, gizli bahçe kitabının filmi de çok hoş, kaçırmaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)
      Gençlik Yolculuğu'nun animesini henüz izleyemedim, mangası kadar iyi olmadığını söylüyorlar, yine de bir şans vereceğim ben.
      Gizli Bahçe'nin filmi aklımda:)

      Sil
  7. son yazım ilgini çekebilir, edebiyat sinema :)

    YanıtlaSil