4 Mayıs 2021 Salı

True Beauty | K-Drama




 Mart'ın 29'unda başında başladığım bu diziyi nihayet bitirebildim. 16 bölüm olduğunu duyunca ''Bir haftada izlerim,'' dediğim diziyi bir ayda zor izleyebildim. Pek vakit bulamadım izlemeye, sizin de bildiğiniz nedenlerden ötürü. Neyse ki vazgeçmedim.

8 Nisan'a kadar 13 bölüm izleyip son 3 bölümü de bu hafta bitirdim. 2,5 haftalık uzun bir ara vermişim izlemeye ama yine de olayları pek unutmadım. Webtoon'unu da yorumlamıştım. Buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.

Bu arada blogum galiba yavaş yavaş Webtoon bloguna dönüyor, aslında böyle olmasını istemiyorum ama uzun zamandır çok fazla kitap okuyup film izleyemiyorum, bu yüzden yorum yapabileceğim sadece Webtoonlar var. Ama yakında fazlasıyla kitap okuyacağım bu yüzden takipte kalın!
Konusundan Webtoon'unu yorumladığım yazıda bahsetmiştim, o yüzden şimdi genel olarak dizi hakkındaki yorumlarımdan bahsedeceğim.

Lim Ju Kyung rolünde Moon Ga-young oynuyor. Daha önceden kendisini tanımıyordum ancak rolünü güzel yaptığını ve Ju Kyung'u yaşatabildiğini düşünüyorum. Ayrıca konu gereği ana kahramanımızın makyajsız çirkin gözükmesi gerekiyordu ama Moon Ga-young o kadar güzel görünüyordu ki, insanlar onunla çirkin olduğu için dalga geçtiğinde sinirlenmeden edemedim ''Kızın çirkin olmadığını fark edin artık!'' diye. Zaten çirkin insan yoktur, ayrıca eğer Moon Ga-young'un bu haline zorbalık yapabiliyorlarsa bana neler yapmazlar neler, gibisinden düşünceler kafama üşüştü.


Webtoon'daki Ju Kyung vs Dramadaki Ju Kyung 



Makyajsız Ju Kyung



Makyajlı Ju Kyung




Bu arada Ju Kyung'un Webtoon'daki hali şaşırtıcı derecede Webtoon'un yazar-çizerine benziyor.
Zaten söylentilere göre Ju Kyung'u kendini referans alarak çiziyormuş, Suho karakterini çizerken BTS'ten Jin'den, Seojun karakterini çizerken ise Got7 grubundan JB'den esinlenmiş. Neyse, yerleri gelince onlardan da bahsederim.

Moon Ga-young'un oyunculuğu bence çok güzeldi, en azından bana sempatik geldi ve role de yakıştığını düşünüyorum, emanet gibi durmamış.

Lee Suho karakterini ise Cha Eun-woo canlandırıyor. Kendisini epey uzun zamandır tanıyordum. Astro isimli grubun da üyesi kendisi. Cha Eun-woo'yu uzun zamandır tanıdığım ve çok sevdiğim için onun bu dizide oynadığını öğrenince çok sevindim.

Webtoon'daki Suho vs Dramadaki Suho

Herkes Cha Eun-woo'nun bu dizide oyunculuk yapamadığını çok donuk olduğunu falan söylemiş ama zaten oynadığı karakterin rolü böyle. Normalde Cha Eun-woo böyle biri değil zaten, sürekli gülen içi içine sığmayan biri. Asıl bu yüzden donuk olması onun iyi bir oyuncu olduğunu gösterir.

Suho'nun karakterini, düşünme tarzını, zeki oluşunu çok seviyorum. Yaşadığı onca kötü şeye rağmen duruşunu bozmayışını da seviyorum. Suho gibi bir arkadaşım olsun isterdim. Yaptığı ufak tefek hatalar olsa da bence çok masum bir karakterdi.

Özellikle Suho'nun saf, kıskanç ve utangaç hallerini çok sevdim. Bence çok tatlıydı.

                                                          
Dramadaki Seojun

Webtoon'daki Seojun
  
    









Han Seojun'u canlandıran Hwang In-Yeop'u da bu dizide tanıdım. Ama kendisini çok sevdim. Oyunculuğu çok iyi bence. Dramaya da yakışmış. Kendisi şimdi Netflix için yeni bir dizi çekiyor. O dizi de bir Webtoon uyarlaması.        


Seojun, daha serseri ve daha cana yakın bir karakter. Tam birlikte sinemaya gidebileceğiniz, espri yapıp hunharca gülebileceğiniz, kısacası takılabileceğiniz bir arkadaş türünden bir karakter. Eğer Suho ile Seojun arasından Seojun'u seçecek olursanız, İkinci Erkek Sendromu'na yakalanacağınızı belirtmem gerek. 

Zaten dizi Ju Kyung ile Suho'nun aşkını anlatıyor. Seojun da (yazık, garibim) Ju Kyung'a aşık, ortalıkta öyle dolanıyor. Olaylar genel olarak Webtoon'dan farklı. Açıkçası ikisi, iki farklı eser gibi. O yüzden Webtoon'u okumadan diziyi izlerseniz yabancılık çekmiş olmazsınız.

Gerçek anlamda baştan sona izlediğim ilk Kore dizisiydi bu. Genelde pek ciddi anlamda oturup Kore dizisi izlemişliğim yok, ama filmlerini epey izliyorum. Zaten beni bilenler bilir, genel olarak pek dizi izlemiyorum, izleyemiyorum. Bazen oturup Kore dizilerinin kesitlerini falan izliyordum, meraktan sadece. Ama bu benim için bir ilk oldu, güzel de bir ilk oldu aslında. İzlerken beni pek sıkmadı, ama ben okuduklarına ve izlediklerine çok kafa takan biriyim ve bu dizide de Ju Kyung'un başından bir sürü olay geçiyordu ve bazen hiç istemediğim şeyler oluyordu. O yüzden izlerken içim daralıp daralıp durdu. Sürekli bunlar bir gün yüzü görmeyecek mi deyip iç çektim. Ben böyle şeylere kendimi fazla kaptırıyorum herhalde. Bazen kitap okurken (özellikle Agatha Christie okuyorsam) kalbim çok hızlı atmaya başlıyor ve biraz dinlenip öyle devam etmek zorunda kalıyorum. Kurgusal karakterlerle çok sıkı bir bağ kuruyorum ve onların dünyasında yaşıyorum. Onlar ne hissediyorlarsa ben de onu hissediyorum. Onlar gülerlerken ben de gülüyorum, ağlarken ise ben de ağlıyorum. Mesela bu dizinin dram içeren bazı kısımları vardı. Belki de pek ağlanacak şeyler değildi ama Ju Kyung her ağladığında ben de ağladım. O yüzden sıkıntılı anlar yaşadığımı itiraf etmem gerek, diziyi her ne kadar sevmiş olsam da.

Neyse ki ben Suho'yu Ju Kyung'a daha uygun görüyordum, bu sebeple İkinci Erkek Sendromu geçirmedim. ''O nedir?'' diyecek olursanız Kore dizilerinde başrol kız mutlaka iki erkeğin arasında kalmış oluyor çünkü ikisi de ona aşık oluyor. Ancak kız onlardan birine aşık olduğu için diğerini reddediyor ve eğer siz de reddettiği kişi ile o kızı yakıştırıyorsanız İkinci Erkek Sendromu'na düşmüş oluyorsunuz. Bu bana Webtoon'larda sık sık oluyor ama bu sefer olmadı. Çünkü Suho'nun çok masum olduğunu ve Ju Kyung'u çok sevdiğini fark ettim ve onun Ju Kyung'a daha uygun olduğunu düşündüm. Çünkü Ju Kyung da ona aşıktı sonuçta. Dizinin sonunda elbette Seojun'a çok üzüldüm lakin benim yapabileceğim bir şey yoktu. Seojun daha iyi şeyleri yaşamayı hak ediyordu, acı ama gerçek, her hikayede yanan birileri olur. O yüzden ben de kendi hayal dünyamda Seojun'u kariyerine odaklanmış, mutlu bir şarkıcı olarak hayal ediyorum.

Ayrıca dizinin müzikleri ve şarkıları da gayet güzeldi, özellikle birkaç şarkıya bayıldım. Buraya tıklayarak dizinin şarkılarına ulaşabilirsiniz.

Dizinin 2. sezonu gelmeyecek. Dram-romantik bir Kore dizisi arıyorsanız bu diziyi size rahatlıkla önerebilirim.
İyi günler dilerim:)

8 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsınız, keyifle okudum. Yalnız çizimler çok güzel ve oyuncular da gerçekten benzemiş o çizimlere. :)
    Ben tam tersine Kore dizilerini filmlerinden çok daha severim. :) Her ne kadar macera, dram sevsem de romantik şeylere de bayılıyorum. Sırıta sırıta izlediğim gerçeğini saklayamam. 😀
    Fırsat olursa bakarım diziye, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:)
      Evet, ben de çizimlerini çok seviyorum, oyuncular da çok yakışmış, çok tatlılar.
      Aslında ben de Kore dizilerini seviyorum ve izlemek istiyorum ancak öğrenci olduğum için film izlemek daha kolay geliyor, çünkü diziye devam etmek bir süre sonra daha zor bir hal alıyor. Film ise daha kolay, tek bir seferde izleniyor. Romantik film, dizi, kitap ben de çok severim. Hatta bunu yüzümde gülümseme ile izledim çoğu zaman. Bence mutlaka bir şans vermelisiniz:)

      Sil
  2. Ben de çok fazla dizi izleyemeyenlerden biriyim galiba.. Ve Kore dizisi izlemedim hiç. Ama ne güzel anlamışsınız. Resimlerde çok hoş. Emeğinize, kaleminize sağlık 🤗🧚‍♀️

    YanıtlaSil
  3. sen geçen yazdığında bunu listeye ön sıraya almıştım, okuycam da izliycem de işallah. çok severim kore dizilerini :) filmlerini de tabisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin bunu sevebileceğini düşünüyorum Deep, çok tatlı bir dizi. Yorumlarını merakla bekliyorum:)

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil