4 Eylül 2020 Cuma

J. K. Rowling - Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı ve Okuma Zamanı Üzerine

 Herkese Merhaba!

Uzun bir süre oldu yazmayalı ancak geri döndüm. Pandemi nedeniyle eve kapandığımızdan bu yana epey kitap okumuşum. Her ay ortalama 5 kitap okumuşum en azından. Bu benim için çok mutluluk verici çünkü yoğun tempomdan ötürü ayda 1-2 kitap ancak okuyabiliyordum. Şimdi bu kötü dönemi birazcık olsun değerlendirebildiğimi düşünüyorum. Ancak şunu fark ettim ki yaptığım listenin epey dışına çıkmışım bu YAZ BOYU EDEBİYAT ETKİNLİĞİ'nde. Harry Potter serisini ilk defa okudum. Bu etkinliğe katılmaya karar verdiğimde Ateş Kadehi'ni bitirmiştim. Zümrüdüanka Yoldaşlığı'nı okuduktan sonra başka kitapları okumayı planlamıştım ancak seriden kopamadım ve devam ettim. Lanetli Çocuk da dahil olmak üzere okumadığım hepsini okudum. Böylece etkinlik için okumam gereken kitapların birçoğunu okumamış oldum. Okullar açılana kadar (yani fiziksel olarak) bu listedeki kitapları tamamlamayı düşünüyorum. Yani yaz benim için bitmemiş sayılır. Bu yazımda okuduğum Harry Potter serisini yorumlamayacağım. Çünkü bence herkesin aşağı yukarı bir fikri vardır bu seri hakkında. Bu yüzden serinin benim için olan öneminden ve dünya genelinde neden bu kadar sevildiğinden bahsedeceğim.

Harry Potter serisine çoğunlukla çocuk kitabı gözüyle bakıldığının farkındayım. Bu bizim gibi Harry Potter hayranlarını biraz sinirlendiriyor olabilir. Ancak Harry Potter bir çocuk kitabı, zaten çocukların okunması amacıyla yazılmış ve çocuk edebiyatına yaptığı katkılardan ötürü ödül almış bir seri. Bunun çocuklara yönelik olması kötü olduğu ya da belli bir yaştan sonra okunamayacağı anlamına gelmiyor. Aslına bakarsanız bence kitapların okunma yaşı yoktur. Herkes okuduğundan farklı bir şey çıkarır zaten. Belki de iki yıl önce okuduğumuz bir kitabı anlamamış olabiliriz, bazı şeyler aklımıza yatmamış olabilir. Eğer o kitabı şimdi okursak çok keyif aldığımızı fark ederiz. Bazı şeyler yaşla alakalı değildir. Yani iki yıl önce okuduğumuz bir kitabı anlamamamız, şimdikinden iki yaş küçük olduğumuzdan kaynaklanmıyor. Şimdikinden daha az deneyimimiz olduğu için bazı eksik yanlarımızı ortaya çıkarıyor. Hayatımıza devam ettikçe ve bir şeyler öğrendikçe anlarız.

Ben mümkün olduğunca hiçbir kitabı, filmi yarım bırakmamaya çalışırım.Beğenmemiş olsam bile. Hep bir şans daha vermek isterim, bana bir şeyler katacağını düşünürüm. Her işin içinde biraz da olsa emek olduğunu kendime hatırlatırım. Ancak bazen öyle eserlere denk geliyorum ki gerçekten devam etmeyi istemiyorum, bence ne demek istediğimi gayet iyi anladınız. Öyle zamanlarda ise kendime diyorum ki; senin daha bunu anlama zamanın gelmemiş, bir süre bekle, bekle ki hayat sana yeni bir şeyler öğretsin. Ardından belki bir yıl, belki bir ay sonra kendimi hazır hissettiğimde yeniden başlarım, o zaman kendimi anlamış hissederim. Ama yaşlandığımdan değil, karakteri yaşayabildiğimi hissettiğim için.

Veronika Ölmek İstiyor isimli kitabı yorumladığım yazıda, o kitabı belki bir iki yıl sonra okusam daha iyi olabileceğini söylemiştim. Bunun ardından bana bunun nedenini soranlar oldu. Aslında temel nedeni bu. Belki de iki yıl ya da daha fazla zaman sonra hayatıma daha fazla şekil verip kontrolü kendi elime almaya başlayınca Veronika'yı daha iyi anlayabileceğimi düşünmüştüm.

Konudan epey saptım, farkındayım o yüzden hemen Harry Potter'a dönüyorum. Harry Potter, bence okuyan ya da izleyen herkese ilham, mutluluk vermiş bir seri. Açıkçası bu zamana kadar bu seriyi sevmeyene rastlamadım. Herkese ufacık da olsa bir şey katmış olduğunu düşünüyorum. Bana göre aşırı zekice yazılmış bir kitap. Ufacık mantık hataları var ki o da tarihlerle ilgili. Örneğin yazar 4 Eylül Salı diyor. Ancak o tarih cumaya geliyor gibisinden. Ki bu yok sayılabilir.

Bu arada bütün kitap yorumlarımdaki görselleri değiştirdim. İnternetten aldıklarım yerine kendi çektiklerimi koydum. Ancak Blogger'daki bu arayüz değişikliği beni çok rahatsız etti. Eskiden metinlerin yanına resim koyabiliyordum ve çok şık duruyordu. Ancak şimdi yapamıyorum. Nedenini ve nasıl düzeltebileceğimi bilen var mı?


Artık sadece bu yayında olduğu gibi resim yerleştirebiliyorum.


Günleriniz nasıl geçiyor, nasılsınız?
En sevdiğiniz Harry Potter sahnesi/kitabı nedir?


İyi günler dilerim:)


7 yorum:

  1. Yeni arayüz gerçekten kötü. Son kitabı gerçekten çok gereksiz buldum, okudum ama keşke unutabilsem. Bana sorarsanız okunmamalı, çünkü bütün büyüyü bozuyor. Evet, Harry Potter'ı okurken her cümlede çok zekice yazıldığını düşündüm. Veronika'yı tekrar okuyacağım. Aynı zamanda dün Cesur Yeni Dünya'yı bitirdim. Sanırım onu da tekrar okuyacağım:)

    YanıtlaSil
  2. Bana okumayı sevdiren kitaplar Harry Potter :) Aslında 1) Açlık Oyunları 7. sınıftım :O
    Neyse çok severim yorumun da çok güzel :)

    YanıtlaSil
  3. yeni arayüzü daha hiç kullanmadıım, mecbur kalınca o zaman gelip sana sorarım, öğrendiklerini sölersin sen de banaa. veronika okumadım, cesur yeni dünya okudum, hepsini yaz yaa o zaman okuduğun kitapların, evet herhalde öyle olur, değişik zamanlarda okuyunca değişik algılarız yaa. potter serisinde en çok birinci kitabı ve filmi seviyorum. en güzeli o yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki sorabilirsin, ben de elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım. Okuduğum kitapların yorumlarını yazacağım tabii ama şu sıralar okul yüzünden yoğunum. Benim de favorim ilki Harry Potter'ın:)

      Sil
  4. Harry Potter filmleri çok izlerdim

    YanıtlaSil