16 Mart 2021 Salı

Stephen King - Yeşil Yol

 

Herkese Merhaba.

Bence Yeşil Yol filmini ya da kitabını duymayan kalmamıştır. Genel olarak hep önce kitabı okuyup daha sonra uyarlanmış filmleri izlerim. Ancak bu sefer tam tersi oldu.


Annemin önerisiyle filmi izledim ve çok beğendim. Gerçekten harika bir başyapıt. Tom Hanks'in oynadığı filmleri hep beğenirim zaten. Aynı zamanda, bilenler bilir, Stephen King'e bayılıyorum. En sevdiğim yazarlardan biri. Kitapları zaten çok çok iyi olmakla beraber, kitaplarını konu alan filmler de en az onlar kadar iyi oluyor.

Filmi izlediğimde aşırı beğenmiştim. Hem de sonunda büyük bir şok yaşamıştım. (Şimdi orayı söyleyip sürprizbozan vermeyeyim.)

Daha sonra mutlaka kitabını da okumalıyım, diye düşünmüştüm. Kitabını da okudum yakın zamanda. Şimdi onu yorumlayacağım.

Öncelikle şunu söylemeliyim ki, kitabın konusu, işlenişi ve King'in üslubu çok güzel. Daha önce de söylediğim gibi King'in kalemi çok sağlam ve bunu da bu kitapta rahatça görebiliyoruz.

Kitap gerçekten bence kusursuzdu. Çok akıcı, çok açıklayıcı ve çok tutarlıydı. Stephen King gibi bir yazar olabilmek en büyük hayallerimden bir tanesi.

Bilmeyenler için biraz kitabın konusundan bahsedeyim.

Ölü bulunan Detterick ikiz kız kardeşlerin katili olarak onların cesetlerinin başında bulunan John Coffey tutuklanır. Coffey, bir devin boyutlarına sahip bir siyahidir. Aynı zamanda bütün kanıtlar görünürde onu işaret etmektedir. İşlediği iddia edilen cinayetten dolayı elektrikli sandalyeye oturtularak idam edilecektir. Ancak Coffey, cinayetleri işlemediği gibi olağanüstü bir gücün de sahibidir.

Bu kitap beni çok düşündürdü. John Coffey öldüğünde o kadar üzüldüm ki anlatamam, içim acıdı. Kurgusal karakterlerle çok fazla bağ kuruyorum bazen. Bu yüzden her 20 Kasım'da (öldüğü günde) John Coffey'i anmaya ve onun hakkında düşünmeye karar verdim kitabı okumayı bitirdiğimde.

John Coffey aslında bir sembol, dünyayı daha iyi bir yere getirmeye çalışıp suçlu bulunanların sembolü.

9 yorum:

  1. Kitabı okumadım ama film çok iyiydi. Düşündürücü ve üzücü. Görünenin arkasında çok farklı şeyler olabileceğini gösteriyor.
    Stephen King benim de sevdiğim bir yazar. Çok farklı konuları harika işliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum, mükemmel bir yazar.

      Sil
  2. oyy. coffey günü he güzel düşünce, okumadım okurum, filmi güzel tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka okumalısın Deep, aynen filmi zaten şaheser:)

      Sil
  3. Filmini duymuştum. Her ne kadar şuan hatırlayamasam da çok uzun zaman önce izlemiştim.
    Açıkçası kitaptan uyarlama olduğunu bilmiyordum. Hele yazarının Stephen King olduğunu da bilmiyordum. Nasıl hiç denk gelmemişim hayret. Filmi çok hatırlayamadığım için kitabı okuyabilirim diye düşünüyorum. Emeğine sağlık. Güzel bir paylaşım olmuş. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle önerebilirim kitabı. Çok teşekkür ederim yorumunuz için:)

      Sil
  4. Filminden haberdardım ama Stephen King'in kitabından uyarlanma olduğunu senden öğreniyorum. Film izlenecekler listemde vardı sanırım vakti geldi.

    YanıtlaSil
  5. Herkesin mutlaka izlemesi gerektiğini düşündüğüm bir film, beğeneceğini umuyorum:)

    YanıtlaSil