12 Temmuz 2021 Pazartesi

Ne İzleyeceğini Bilemeyenler ve Kült-Ünlü-Ödüllü-Başarılı Filmler İzlemek İsteyenler İçin Film Önerileri!


Herkese Merhaba!
Uzun zamandır bir film önerileri yazısı yazmak istiyordum, film önerileri yazılarının genelde yararlı olduğunu düşünüyorum çünkü bir film izlemek istediğimde bir türlü bir filmde karar kılamayıp izlemekten vazgeçiyorum. Bu yüzden film zevkini beğendiğim insanlara sık sık danışıyorum. Eğer film zevklerimiz benzer ise bu yazı size yardımcı olabilir:)

(Beğendiğim birkaç filmi IMDb puanlarına göre sıraladım. Genel olarak filmleri konularını bilmeden izlemenin daha etkileyici olduğunu düşünüyorum. Yine de detaylı bilgi isteyenler için bahsettiğim yazıların linklerini bırakıyorum, bahsettiğim herhangi bir yazı yoksa ufacık notlar bırakmaya çalışacağım^^)

  1. Esaretin Bedeli | 9,2 | Dram-Polisiye*Blogumdaki yazı
  2. 12 Öfkeli Adam | 8,9 | Dram*Blogumdaki yazı
  3. Başlangıç | 8,7 | Aksiyon-Bilim Kurgu*Blogumdaki yazı
  4. Yedi | 8,6 | Suç-Dram*Blogumdaki yazı
  5. Kuzuların Sessizliği | 8,6 | Gerilim-Korku | Yeni bir FBI ajanı olan Clarice Starling'in bir kadını, kurbanlarının derisini yüzen bir katilden kurtarmasını konu alıyor.
  6. Hayat Güzeldir  | 8,6 | Dram | Yahudi bir adamın ailesi ile birlikte bir toplama kampına götürülmesi ve orada yaşananları konu alıyor.
  7. Ruhların Kaçışı | 8,5 | Fantastik | Chihiro'nun ailesiyle birlikte geldiği sihirli kasabada, anne ve babasının domuza dönüşmesinin ardından yaşananları konu alıyor.
  8. Yeşil Yol | 8,5 | Dram-Suç*Blogumdaki yazı
  9. Yıldızlararası | 8,5 | Bilim Kurgu | İnsanlığı kurtarmak için uzayda bir göreve giden Cooper ve ailesinin yaşadıklarını konu alıyor.
  10. Geleceğe Dönüş | 8,5 | Komedi-Bilim Kurgu | Dr. Brown'un ürettiği ve zamanda yolculuğu mümkün kılan bir arabayla, Marty'nin geleceğe gitmek isterken yanlışlıkla geçmişe gitmesi ve sonrasında yaşanan olaylar konu alınmaktadır.
  11. Cinnet | 8,4 | Korku*Blogumdaki yazı
  12. Senin Adın | 8,3 | Romantik-Fantastik | Farklı yerlerde yaşamalarına rağmen birbirlerine bağlanan Mitsuha ve Taki'nin yaşadıklarını konu alıyor.
  13. Coco | 8,3 | Çocuk-Komedi | Miguel'in Ölüler Diyarı'ndaki maceralarını konu alıyor.
  14. Oyuncak Hikayesi | 8,3 | Çocuk-Komedi | İnsanlar etrafta değilken canlanan oyuncakların hikayelerini konu alıyor.
  15. Dangal | 8,2 | Spor-Dram | İki kızına da güreşmeyi öğreten bir baba ve kızlarının öyküsünü konu alıyor.
  16. Yukarı Bak | 8,2 | Çocuk-Macera | Eşinin ölümünün ardından, birlikte kurdukları hayalleri gerçekleştirmeye karar veren Carl'ın öyküsünü konu almaktadır.
  17. Zindan Adası | 8,1 | Gerilim-Gizem*Blogumdaki yazı
  18. Altıncı His | 8,1 | Gerilim-Korku*Blogumdaki yazı
  19. Truman Show | 8,1 | Bilim Kurgu-Dram | Yaşadığı hayatın gerçekliğinden şüphe duymaya başlayan Truman'ın hikayesi anlatılmaktadır.
  20. Ruanda Oteli | 8,0 | Dram | Ruanda Soykırımı'nı konu almaktadır.
  21. John Wick | 7,4 | Aksiyon | Karısının ölümünün ardından, arabası çalınan ve köpeği öldürülen eski tetikçi John Wick sahalara geri döner.

Daha aklımda çok film var, onları da başka yazılara saklıyorum. Umarım yararlı olmuştur, önerilerinizi yorumlara yazmayı unutmayın!

5 yorum:

  1. Güzel bir fikirmiş. İçlerinden bazılarını izledim ben de. Başlangıç, Yeşil Yol, Ruhların Kaçışı, Senin Adın, Dangal' ı seviyorum ben de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. O filmleri ben de çok seviyorum:)

      Sil
  2. :)
    Ben de filmlerin isimleri dışında bir şey öğrenmeden izleyince daha çok keyif alıyorum:)

    YanıtlaSil
  3. geleceğe dönüş
    hayat güzeldir
    senin adın

    bu üçü benim kendi top 50 me girer :)

    ayrıca

    coco veeeee her gördüğümde izlediğim john wick serisi :)

    geleceğe dönüş deee mutluluk filmim yaa 30 kez izlemişimdir en az :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geleceğe Dönüş, Coco, John Wick'i ben de çok seviyorum. Hatta yakında John Wick serisi ile ilgili bir yazı yazmayı düşünüyorum. Hayat Güzeldir çok acıklıydı, beni ağlatan filmlerden. Senin Adın ise tüm zamanlar favorim:)

      Sil